گروه اقتصادی: «نرخ تورم در ماه‌های آینده کاهش می‌یابد، دولت برای حذف یارانه نقدی دهک‌های پردرآمد به اطلاعات اقتصادی خانوار و حریم خصوصی آنها وارد نمی‌شود و قرار است از این پس روند پرداخت تسهیلات بانکی اصلاح شود.»

این تازه‌ترین وعده و خبری است که رئیس دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد. وعده‌ مهار تورم در ماه‌های پیش رو پیش از این از سوی وزیر اقتصاد هم تکرار شده بود و نشانه‌هایی از تحقق این وعده به روند کاهنده نرخ تورم نقطه به نقطه طی 4ماه گذشته دیده می‌شود.

محمد نهاوندیان در پاسخ به سؤال دیگری درباره حذف برخی دهک‌ها برای دریافت یارانه نقدی اظهار داشت: اینکه از طریق آمار اطلاعات خانوار جمع‌آوری شود به نوعی نقض حریم خصوصی است و ممکن است در انجام امور بوروکراسی اشکالاتی به‌وجود ‌آید، لذا این روش مورد تأیید دولت نیست.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: راه قابل اتکا در اصلاح هدفمند‌کردن یارانه‌ها کمک مردم است چراکه ما معتقدیم یارانه برای یاری‌رساندن به کسانی است که به آن نیاز دارند. رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: راه دیگر این است که به جای پرداخت یارانه‌ها شغل ایجاد کنیم چرا که ما معتقدیم اگر کسی شغل داشته و عزتمندانه درآمد کسب کند از اولویت بالاتری برخوردار است تا اینکه ماهانه مبلغی را به‌صورت یارانه نقدی دریافت کند.

رئیس جدید پارلمان بخش خصوصی کیست؟

محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصمیم به کناره‌گیری از مسئولیت ریاست اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی دارد. برخی خبرهای تأییدنشده این است که یحیی آل‌اسحاق جانشین او خواهد شد؛ هرچند او این خبر را تأیید نکرده است. برخی فعالان اقتصادی با اشاره به سابقه یحیی آل‌اسحاق در وزارت بازرگانی در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی و تجربه سال‌های طولانی مدیریت در بخش‌های مختلف اقتصادی می‌گویند: او گزینه مناسبی برای هدایت پارلمان بخش خصوصی است. پیش از نهاوندیان، ریاست اتاق ایران را علی‌نقی خاموشی به‌مدت نزدیک به 2دهه برعهده داشت.

کد خبر 239037
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز