گروه حوادث: ۴ مرد آفریقایی با شگردی شبیه شعبده بازی، ‌طعمه‌های خود را فریب می‌دادند و دلارهای سیاه تقلبی خود را به آنها می‌فروختند.

چند نفر از کسانی که به تصور خرید دلار زیر قیمت بازار فریب مردان آفریقایی را خورده و در دام آنها گرفتار شده بودند مدتی قبل به دادسرای ناحیه 5تهران رفتند تا از کلاهبرداران شکایت کنند.یکی از مالباخته‌ها به مأموران گفت: برای خرید دلار به یکی از صرافی‌ها در تهران رفته بودم که بیرون از مغازه چند سیاهپوست به سمت من آمدند و مدعی شدند که مقدار زیادی دلار سیاه وارد کشور کرده‌اند و می‌خواهند آنها را زیر قیمت بازار بفروشند.

آنها سپس کاغذهای سیاهی را به من نشان دادند که می‌گفتند برای اینکه بتوانند دلارها را قاچاق کنند، روی آنها را با رنگ سیاه پوشانده‌اند، سپس با محلولی که همراهشان بود، روی دلارهای سیاه را پاک کردند و چیزی که باقی ماند، دلار واقعی بود. وی افزود: قیمت این دلارها بسیار ارزان‌تر از قیمت بازار بود برای همین وسوسه شدم و اقدام به خرید مقداری دلار به همراه محلول مورد نیاز برای پاک کردن رنگ‌ها کردم. اما وقتی به خانه رفتم، هرچه تلاش کردم،

رنگ سیاه پاک نشد و تازه فهمیدم که فریب مردان آفریقایی را خورده‌ام و چیزی که نصیبم شده، مقداری کاغذ سیاه است. با توجه به اظهارات مالباختگان و شگرد اعضای این باند که در سال‌های گذشته نیز در پایتخت رواج داشت، مشخص شد که متهمان، مالباختگان را در اطراف صرافی‌ها در پایتخت شناسایی می‌کردند و به همین‌خاطر آموزش‌های لازم به صرافی‌ها ارائه شد تا درصورت مشاهده مردان آفریقایی که قصد فروش دلار را داشتند، پلیس را در جریان قرار دهند. 20آبان‌ماه سال‌جاری مدیر یکی از صرافی‌ها در محدوده میدان فردوسی با کارآگاهان اداره سیزدهم تماس گرفت و اعلام کرد که 4آفریقایی قصد فروش دلار به شهروندان را دارند.

بعد از این تماس مأموران راهی محل مورد نظر شدند و 4سیاهپوست کلاهبردار را دستگیر کردند. با شناسایی محل سکونت این افراد در محدوده میدان فردوسی، کارآگاهان در بازرسی از این محل موفق به کشف مقدار زیادی دلارهای سیاه جعلی شدند. سرهنگ محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با انجام بررسی‌ها، تعداد دیگری از مالباختگان در سایر مراجع قضایی نیز شناسایی و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند.

وی در ادامه گفت: از افرادی که بدین شیوه و شگرد در دام کلاهبرداران سیاه‌پوست گرفتار شده‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و شکایت از آنها به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 238761
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز