همشهری آنلاین: وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌هایی به شورای امنیت و سازمان ملل، از جامعه جهانی خواست تا کشورهای حامی تروریسم در سوریه نظیر قطر، ترکیه و عربستان را بازخواست کند.

دمشق خواهان بازخواست کشورهای حامی تروریسم در سوریه شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در نامه وزارت خارجه سوریه خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت آمده است: تجاوزات گروه‌های تروریستی مسلح که شهرهای سوریه را هدف قرار داده و مردم بیگانه این کشور را می‌کشند، باید هر چه سریعتر متوقف شوند.

در ادامه این نامه آمده است: حملات خمپاره‌ای گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه تبدیل به یکی از روش‌های آن‌ها برای از بین بردن مردم این کشور به‌ویژه در شهر دمشق شده است چرا که آن‌ها نتوانستند به این شهر دست پیدا کنند و تلاش می‌کنند با حملات خمپاره‌ای، ترس و وحشت را در میان ساکنان آن ایجاد کنند.

در این نامه تاکید شده است: اقدامات گروه‌های تروریستی علیه ساکنان سوریه به‌ویژه کودکان این کشور، مداخله فوری جامعه بین‌الملل را می‌طلبد تا کشورهای حامی این گروه‌های تروریستی را بازخواست کند و مسئولیت وقوع این کشتارهای روزانه را متوجه این کشورها کند.

در ادامه این نامه آمده است: کشورهای حامی گروه‌های تروریستی در سوریه به حمایت خود از این گروه‌ها افتخار می‌کنند. این در حالی است که همین کشورها مخالف اقدامات چنین گروه‌هایی در مناطق مختلف جهان بوده و آن را اقدامات تروریستی غیرقابل قبول می‌نامند.

وزارت خارجه سوریه همچنین از شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل خواست تا به وظایف خود در قبال حمایت از مردم این کشور و محکوم کردن اقدامات تروریست‌ها و همچنین حمایت برخی کشورها مانند قطر، عربستان و ترکیه از آن‌ها عمل کنند.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد: این کشورها با حمایت خود از تروریست‌ها باعث شده‌اند تا افراد مسلح از 80 کشور در سراسر جهان وارد سوریه شوند و تلاش کنند تا اهداف خود را در این کشور محقق سازند.

کد خبر 238739
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز