پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: آنکارا- ماموران امنیتی ترکیه روز پنجشنبه محموله عظیمی از تسلیحات از جمله ۱۲۰۰ کلاهک موشک را در شهر آدانا در جنوب این کشور در نزدیکی مرز سوریه توقیف کردند.

ترکیه

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈینی شفقˈ ،ˈحسین آونی جوشˈ استاندار آدانا در این باره گفت: در جریان یک عملیات مبارزه با قاچاق مواد مخدر ، 1200 کلاهک موشک، مقادیری بمب و راکت که در یک دستگاه کامیون جاسازی شده بود، کشف شد.

وی در این زمینه به چندین مورد دستگیری اشاره کرد اما تعداد و تابعیت آنها را مشخص نکرد.

استاندار آدانا افزود: همه سرنخ ها مورد بررسی قرار گرفته است. براساس شواهد، این محموله به خارج از مرز ترکیه ارسال می شد.

جوش اضافه کرد که تحقیقات در این مورد ادامه دارد.

سه روز پیش نیز ستاد ارتش ترکیه اعلام کرده بود که یک محموله مواد شیمیایی قبل از ارسال به سوریه توقیف شده است.

ستاد ارتش ترکیه در بیانیه‌ای با اعلام این مطلب افزود: گشتی های فرماندهی تیپ سوم منطقه ˈیشیلجهˈ نزدیک مرزهای ترکیه و سوریه دو روز قبل 3 کامیون حامل مواد شیمیایی را توقیف کردند.

این بیانیه اضافه می‌کند: نیروهای گشتی ارتش ترکیه پس از بی توجهی رانندگان این سه کامیون به فرمان ایست، به سوی کامیون ها که در حال حرکت به طرف مرز سوریه بودند، تیراندازی کردند.

رانندگان و سرنشینان کامیون‌ها با اصابت گلوله به لاستیک های خودروها پیاده شده و به سوی سوریه گریختند و نیروهای ارتش توانستند یک نفر از آنها را دستگیر کنند.

در بازرسی از محموله این 3 کامیون، 20 کیسه 50 کیلویی حاوی گوگرد کشف شد.

در این کامیون‌ها همچنین بشکه هایی مهر و موم شده وجود داشت که ماهیت ماده داخل آن مشخص نیست، و برای بررسی به کمیته تخصصی مواد شیمیایی و بیولوژیکی و تشعشعات هسته‌ای ارسال شد.

حدود دو ماه پیش نیز چند تن از عناصر القاعده که با هدف دسترسی به گاز سارین ، مواد شیمیایی در اختیار داشتند در جنوب ترکیه دستگیر شدند.

کد خبر 237974
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز