یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه انگلیس با مثبت قلمداد کردن مذاکرات ژنو گفت که این مذاکرات حتما به نتیجه می‌رسد و طرف‌ها در آستانه رسیدن به یک توافق هستند.

ظریف هیگ

مهر به نقل از رویترز نوشت: ویلیام هیگ در لندن گفت : با وجود نرسیدن به توافق در مذاکرات ژنو، می‌توان ظرف چند هفته آینده در مورد برنامه هسته‌ای ایران به توافق رسید.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه افزود : مذاکرات انجام شده در ژنو پیشرفت‌های زیادی داشت و همه طرف‌ها را به هم نزدیک کرد و موجب شد تا در آستانه رسیدن به یک توافق باشیم.

هیگ گفت : در پاسخ به این پرسش که این توافق در چه زمانی در هفته‌های آتی انجام می‌شود باید گفت که شانس (موقعیت) خوبی برای رسیدن به این توافق وجود دارد.

هیگ که با بی بی سی مصاحبه می کرد، افزود : ما وقت خود را در ژنو تلف نکردیم، اما اساسا با مذاکرات سختی روبرو بودیم. این نکته مهم است که به حرکت ادامه بدهیم. قرارداد روی میز است و می‌تواند به نتیجه برسد.

وزیر امور خارجه انگلیس در مورد اراده ایران برای حل موضوع هسته‌ای نیز گفت: احساس می کنم که وزیر امور خارجه ایران، قصد حل کردن موضوع را داشته باشد. معتقدم که او می‌خواهد مشکل را حل کند و به همین خاطر وی به ژنو آمده بود تا به توافق برسد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا توافق احتمالی با ایران نگرانی‌های رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را پرطرف می‌کند یا خیر؟ گفت : آیا این توافقی خواهد بود که همه از آن ابراز رضایت کنند؟ مسلم است که نه زیرا مصالحه باید انجام شود و این امر نمی‌تواند همه را راضی کند.

پیش از هیگ، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اطمینان داده بود که ظرف چند هفته آتی کشورهای 1+5 با ایران به توافق خواهند رسید.

کد خبر 238336
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز