گروه ادب و هنر: سیروس مقدم را می‌توان حرفه‌ای‌ترین کارگردان فعلی تلویزیون دانست؛ کارگردانی که پیشرفت و روند صعودی‌اش را می‌توان سریال به سریال کاملا حس کرد.

سریال بچه های نسبتا بد

او پس از سال‌ها کار در تلویزیون به تدریج به سلیقه، نگاه و سبک و سیاقی رسیده که هم به آثاری پربیننده می‌‌انجامد و هم اینکه با توجه به سرعت بالای مقدم، برای تلویزیون در این روزهای بی‌پولی فرصتی مغتنم به‌شمار می‌آید. معروف است که سیروس‌مقدم خیلی سریع سریال‌ها‌یش را تصویربرداری می‌کند و نکته اینجاست که در کارهای متاخر این کارگردان، کیفیت، فدای سرعت نمی‌شود. «بچه‌های نسبتا بد»‌کار تازه مقدم که این روزها روی آنتن است گر‌چه کاملا متأثر از سریال‌های آمریکایی به نظر می‌رسد ولی مثل بقیه کارهای مقدم، پرمخاطب و دیدنی از کار درآمده است.

سیروس مقدم - کارگردان سریال بچه‌های نسبتا بد - درخصوص ایده اولیه شکل‌گیری این مجموعه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: داستان بچه‌های نسبتا بد به بعد از سریال «پایتخت 2» بر‌می‌گردد؛ در واقع از همان ابتدا ما در دفتر کاری خودمان بودیم که در آن زمان نه فیلمنامه‌ای برای کار داشتیم و نه متنی که بتوانیم کار را به شکل جدی شروع کنیم و دوران استراحتمان بود و خودم شخصا به‌دنبال سفرها و کارهای شخصی‌ام بودم تا زمانی که طرح اولیه این سریال مشترکا توسط شبکه اول و آقای طباطبایی (تهیه‌کننده) شکل گرفت و با من تماس گرفتند تا فیلمنامه را برایم بفرستند و از کلیات کار باخبر شوم.

وی افزود: زمانی که فیلمنامه به دستم رسید، مشاهده کردم که سوژه جذابی دارد و لازم است که بگویم بعد از سریال «نرگس» سوژه‌ای را که با موضوع جوانان بتواند دغدغه‌ها و مشکلات اجتماعی‌شان را به تصویر بکشد، کار نکرده بودم. بر این اساس دلم تنگ شده بود که کار ویژه تین‌ایجرها انجام دهم؛‌ البته منظورم این نیست که مابقی سریال‌هایم ربطی به جوانان نداشت، اما روی بحث جوانان تمرکز کامل نداشتند. به همین‌خاطر خیلی جذب فیلمنامه مجموعه بچه‌های نسبتا بد شدم؛ چرا که به‌نظر می‌رسید قصه پتانسیل این را دارد که یک کار خوب از آن دربیاوریم و در واقع از طرفی هم دلم می‌خواست تا دوره‌ای که یک فیلمنامه جدید برای دفتر کاری خودم کار کنم، این سوژه را هم از دست ندهم و اجازه ندهم فرد دیگری آن را کار کند.

مقدم با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل پذیرفتن پروژه بچه‌های نسبتا بد پخش‌ ماه رمضانی‌اش بود، خاطرنشان کرد: در واقع دلیل بعدی پذیرفتن این کار این بود که در ابتدا قرار بود برای ‌ماه رمضان امسال ساخته و پخش شود و طبیعتا در زمانی که وجود داشت تا کار به‌ ماه رمضان برسد‌، خیلی تایم کمی بود. به همین‌خاطر شبکه یک و حتی خود تهیه‌کننده به این نتیجه رسیده بودند که تنها کسی که شاید بتواند با گارانتی و تضمین کار را به پخش‌ ماه رمضان برساند، من هستم که کمیت و کیفیت کار به‌گونه‌ای حس شود که خروجی آن در نهایت آبرومند باشد.

مقدم تأکید کرد: عقل سلیم حکم می‌کند وقتی یک فیلمنامه خوب به دستمان می‌رسد، آن را از دست ندهیم. بچه‌های نسبتا بد هم یکی از فیلمنامه‌های خوبی بود که نمی‌خواستم آن را از دست بدهم.به گزارش ایسنا، سیروس مقدم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به‌عنوان کارگردانی که سال‌هاست در تلویزیون فعالیت دارید، آیا تأکیدی روی حفظ یک تیم ندارید و چقدر سعی می‌کنید در انتخاب بازیگران تنوع ایجاد کنید؟ خاطرنشان کرد: همانطور که پیش از این هم گفتم تعصبی ندارم که حتما کار در دفتر خودم و با گروه خودم انجام شود. یک فیلمنامه خوب مرا ترغیب می‌کند و فرقی نمی‌کند که پیمان عباسی آن را نوشته باشد یا فرد دیگری. در واقع در این کار فرصت را از دست ندادیم. سیروس مقدم در پاسخ به اینکه چه اتفاقی افتاده که تاکنون بین سینما و تلویزیون، تلویزیون را انتخاب کرده است و آیا قصد ندارد کاری سینمایی ارائه دهد؟ خاطرنشان کرد: هر زمان که فیلمنامه خوب سینمایی به‌دستم برسد، قطعا کار می‌کنم، ولی ایمان داشته باشید، فیلمنامه‌هایی که در حیطه سینمایی به من پیشنهاد می‌شود، یا پایین‌تر از سطح کارهای تلویزیونی‌ام است یا تکرار کارهای تلویزیونی‌ام است. به همین‌خاطر طبیعتا ترجیح می‌دهم با موقعیتی که در تلویزیون کار می‌کنم، در مدیوم سینمایی هم فعالیت داشته باشم. اما ترجیحم این است که در سینما هم حرفی برای گفتن داشته باشم وگرنه اگر صرف پول درآوردن، برگشت سرمایه و شهرت باشد، هیچ ‌کدام از این مسائلی که گفتم در من ایجاد انگیزه نمی‌کند؛ البته شاید در 10سال پیش ایجاد انگیزه می‌کرد، اما حالا دیگر نه شهرت، نه عشق سینمایی کار کردن و نه عشق جشنواره در من انگیزه ایجاد نمی‌کند. تنها چیزی که با آن عشق می‌کنم، فیلمنامه‌ای است که مرا قلقلک بدهد.

گودرزی: شخصیتم نسبتا خوب نیست، کاملا خوب است

حمید گودرزی در پاسخ به پرسشی درباره‌ اینکه آیا «طاها» را می‌توان جزو بچه‌های نسبتا خوب سریال به‌حساب آورد که در مقابل بچه‌های نسبتا بد قرار می‌گیرد؟ گفت: شخصیت طاها نسبتا خوب هم نیست بلکه کاملا خوب است و اگر هم یک‌بار به زندان افتاد بنا به دلایلی بود که اصلا مقصر خودش نبود. وی در پاسخ به اینکه چقدر شخصیتی که در بچه‌های نسبتا بد بازی می‌کنید را دوست دارید‌؟ خاطرنشان کرد: باید بگویم آنچه از من خواسته شد، بازی کردم.

 

کد خبر 238261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز