بانک مرکزی گزارش متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ۱۰آبان‌ماه۹۲ را اعلام کرد که براساس آن به جزء گروه سبزی‌های تازه، قیمت ۱۰ گروه موادخوراکی با کاهش نرخ مواجه شد.

مغازه

بر این اساس در هفته مورد بررسی بهای تخم مرغ کاهش یافت و شانه‌ای 80هزار ریال تا 110هزار ریال فروش می‌رفت. در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه یک و درجه2 ثابت بود. در گروه حبوب، بهای لپه نخود، لوبیا سفید و لوبیا قرمز کاهش داشت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت کره پاستوریزه معادل 0.8درصد افزایش ولی بهای ماست پاستوریزه 4.1درصد و پنیر غیرپاستوریزه0.1درصد کاهش داشت. قیمت سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل 1.1درصد کاهش یافت. در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه یک و درجه2 ثابت بود. در گروه حبوب بهای لپه نخود معادل 1.4درصد، لوبیا سفید 0.1درصد و لوبیا قرمز0.6درصد کاهش داشت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

در این هفته قیمت گوشت تازه گاو و گوساله ثابت بود و بهای گوشت گوسفند معادل 0.1درصد و گوشت مرغ 1.1درصد کاهش داشت. در هفته مورد بررسی، قیمت قند معادل 0.1درصد و شکر0.3درصد افزایش ولی بهای چای خارجی 0.2درصد کاهش داشت و قیمت انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

کد خبر 237943
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز