همشهری آنلاین: ایلنا: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، گفت:‌ کودکان کار علاوه بر سختی کار با آسیب‌هایی در کنار کار مواجه‌اند که نمی‌توان آنها را به دلیل داشتن شرم بر زبان آورد.

ناصحی

حجت‌الاسلام ناصحی، در گفت و گو با ایلنا، اقدام شهرداری تهران برای کودکان در هفته رستوان‌گردی را خوب دانست و گفت: پذیرایی کردن از کودکان کار و خیابانی کار خوبی است اما کافی نیست.

وی ادامه داد: بحث کودکان کار، کودکان خیابانی و کودکان در خیابان سه مقوله جداست و باید برای همه آنها به صورت جداگانه‌ای برنامه ریزی کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، با بیان اینکه برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی باید دولت نیز به صحنه بیاید، گفت:‌ این کودکان یا خانواده‌ای ندارند یا خانواده‌هایشان تسلطی به آنها ندارند و نگهداری صحیحی از آنها صورت نمی‌گیرد.

ناصحی با بیان اینکه این کودکان به دلیل کارهای سختی که انجام می‌دهند جوانی نمی‌بینند و در همان کودکی پیر می‌شوند، ادامه داد: این کودکان علاوه بر سختی کار با آسیب‌های دیگری در کنار کار مواجه‌اند که از بیان آن شرمنده‌ام.

وی با بیان اینکه برخی از این کودکان توسط افرادی مدیریت می‌شوند، تصریح کرد: شغل‌های کاذبی که این کودکان دارند توسط افراد خاص تعبیه و مدیریت می‌شود و باید در ساماندهی کودکان کار و خیابانی به آن توجه کرد.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: پذایرایی از این کودکان در روز مشخص و در مکان ‌های لوکس کار بدی نیست اما باید برای حل مشکلات آنها چاره اساسی یافت.

کد خبر 237925
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز