همشهری آنلاین: روند بسیار کند بازسازی در منطقه یورو و کل اقتصاد اتحادیه اروپا، این نتیجه یک پیش بینی است که اتحادیه اروپا منتشر کرده است. گزارش اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در منطقه یورو هم چنان نزدیک به میزان رکورد دو سال گذشته باقی خواهد ماند

european

آلمان امسال و سال بعد مازاد تجاری خواهد داشت و در عین حال به خاطر وابستگی شدیدش به گسترش صادرات و کاهش دستمزدها و در نتیجه تهدید اقتصاد جهانی، انتقادها از این کشور رو به افزایش است.

اولی رهن، کمیسر مالی اتحادیه اروپا می‌گوید: اگر آلمان و فرانسه بتوانند آن چه را اتحادیه اروپا از آنان خواسته انجام دهند، یعنی با هم تبدیل به یک صدای قوی بشوند، کمک بزرگی به منطقه یورو، رشد اقتصادی و کارآفرینی آن خواهند کرد.

در سال جاری رشد منطقه یورو چهار دهم درصد و اتحادیه اروپا صفر درصد پیش بینی شده است.

یانیس امانویلیدیس، یکی از اعضا مرکز سیاست گذاری اتحادیه اروپا نیز می‌گوید: اگر به طور انفرادی به هر یک از اعضا اتحادیه بنگرید، قطعا درمی‌یابید که وضعیت در بسیاری از کشورها بهتر نشده است. وضعیت بیکاری جوانان در چندین کشور به ویژه در جنوب اروپا مانند سال گذشته و حتی بدتر از آن است. به این ترتیب ما شاهد بحرانی هستیم که شاید از یک مرحله به مرحله آرام‌تری جابجا می‌شود، اما هنوز از بین نرفته است.

گزارش اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در منطقه یورو هم چنان نزدیک به میزان رکورد دو سال گذشته باقی خواهد ماند و اختلاف چشمگیر میان کشورهای عضو یورو در زمینه معضل بیکاری هم چنان حفظ خواهد شد.

خبرنگار یورونیوز در بروکسل می‌گوید: شکاف میان شمال و جنوب و نیز میان آلمان و فرانسه هنوز وجود دارد. به همین دلیل کمیسیون اروپا هفته آینده گزارش موسوم به ساز و کار هشدار را ارائه می‌دهد که حاوی دستورات دقیقی برای اعضا اتحادیه به منظور عادی سازی عدم توازن در اقتصاد کلان آن کشورهاست.

کد خبر 237914
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز