سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵
۰ نفر

یزد- محمد خادمی: مجموعه ورزشی شهدای حسن‌آبادمشیر یزد که ساخت آن از مدتی پیش در دستور کار مسئولان این استان قرار گرفته، این روزها تنها با یک سالن چند منظوره ورزشی و دیوارهای بتنی در محوطه چندهزار متری میزبان ورزشکاران است و خبری از ساخت طرح‌های دیگر این مجموعه شامل استخر، زمین فوتبال، بدمینتون، دوچرخه سواری و... نیست.

 ورزشگاهی رها شده ‌در محله محروم یزد

فوتبال در آسفالت فرسوده

یکی از ساکنان محله محروم حسن‌آباد‌مشیر یزد درباره روند ساخت این مجموعه ورزشی به خبرنگار همشهری گفت: سال87 سالن ورزشی چند منظوره در این مجموعه با حضور چهره‌های سرشناس استان و کشور به بهره‌برداری رسید که در افتتاحیه این سالن یک هزارو 200 متری که حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشور نیز حضور داشت، نام این مجموعه را «شهدای حسن‌آباد» گذاشتند و قرار شد مسئولان استان این مجموعه را توسعه بدهند اما تاکنون توسعه‌ای برای این مجموعه صورت نگرفته است. این شهروند یزدی افزود: از همان روزی که این سالن چندمنظوره ورزشی به بهره‌برداری رسید، ساخت و توسعه مکان‌های دیگر این مجموعه ورزشی نیز متوقف شد و تنها دیوارکشی در محوطه بزرگ آن صورت گرفته است. وی ادامه داد: یکی از طرح‌های این مجموعه ساخت زمین فوتبال و استخر بوده است که متأسفانه در این خصوص هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته است و این روزها جوانان حسن‌آبادمشیر مجبور هستند روی آسفالت‌های فرسوده معابر این محله فوتبال ‌یا والیبال بازی کنند. یکی دیگر از ساکنان این محله نیز اظهار داشت: رشته‌های دوچرخه‌سواری و دوومیدانی در شهر یزد از سال‌های گذشته تاکنون مورد توجه جوانان یزدی قرار گرفته زیرا ورزشکاران یزدی مدال‌های گوناگونی در این رشته‌ها کسب کرده‌اند اما یک مجموعه مناسب برای رشته دوچرخه‌سواری و دوومیدانی در این استان وجود ندارد. اصغر سلیمی برای تایید صحبت‌هایش به محوطه فضای سبز روبه‌روی ایستگاه راه‌آهن شهر یزد اشاره کرد و گفت: جوانان یزدی برای اینکه محیط ورزشی مناسبی در شهر ندارند، مجبور هستند در معابر و فضای سبز شهری مشغول به فعالیت ورزشی شوند.

مسئولان‌در جریان مشکلات هستند

عضو شورای شهر یزد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری اظهار کرد: محله حسن‌آبادمشیر یکی از محله‌های محروم شهر یزد به‌حساب می‌آید که چند سال پیش با همکاری اعضای شورای شهر یزد این محله به محدوده شهرداری یزد پیوست. سیده‌حمیده وزیری افزود: سالن شهدای حسن‌آبادمشیر در سفر اول دولت نهم در مصوبه استانی گنجانده اما تاکنون پس از گذشت 7سال از این مصوبه تنها یک سالن ورزشی ساخته شده و محوطه‌های دیگر به حال خود رها شده‌اند. وی اضافه کرد: این مجموعه ورزشی در اختیار اداره ورزش و جوانان استان قرار دارد اما اعضای شورای شهر در جلساتی که نزدیک به 5سال پیش درباره مشکلات محله حسن‌آبادمشیر با حضور استاندار وقت برگزارشد، موضوع کمبود سرانه ورزشی در این محله را مطرح کردند که تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است. 

کد خبر 237689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز