همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام ناطق نوری با بیان مجرب بودن حسن روحانی گفت که مردم او را قبول دارند و با حضور رئیس‌ جمهور احساس آرامش می‌کنند.

ناطق نوری

به گزاش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری در گردهمائی علما و روحانیون شیعه و سنی و مبلغین محرم استان گلستان در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان افزود: رئیس جمهور کشورمان به عنوان فردی فاضل، عالم، سیاستمدار، پخته، 34 سال زحمت کشیده برای این نظام و انقلاب، دبیری سال‌های متمادی شورای عالی امنیت ملی، نماینده مقام معظم رهبری در این شورا، 20 سال نمایندگی مجلس و هشت سال نائب رئیس مجلس بودن به همراه فرماندهی پدافند در دوران هشت سال دفاع مقدس نشان می‌دهد که دارا تجربیات کافی است.

به گفته ناطق نوری، کسی از قبل نمی‌توانست نتیجه این دور از انتخابات ایران را پیش بینی کند و این لطف خدا به مردم ایران بود که دکتر ˈحسن روحانیˈ به عنوان رئیس جمهور از سوی مردم انتخاب شد.

وی اظهار کرد: مردم امروز با حضور این رئیس جمهور بسیار آرام هستند و هر چند تغییرات را حس نکنند، اما فرد انتخاب شده را قبول دارند زیرا می‌دانند یک فرد غیرقابل پیش‌بینی رفته و یک فرد روحانی مانند نامش، قابل پیش‌بینی آمده است و از این مساله خوشحال هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله انرژی هسته‌ای گفت: چرا وقتی ما پای میز مذاکره در خصوص این مسائل می‌نشینیم و در حالی که عضو NPT نیز هستیم و می‌خواهیم به حق هسته‌ای خود برسیم، اسرائیل و نتانیاهو ناراحت و عصبانی می‌شوند و این نشان می‌دهند که آنان از ایران ترس و خوف دارند.

وی تصریح کرد: عصبی شدن برخی کشورهای منطقه، نشان از قدرت و کار درست ایران دارد، زیرا به فرموده امام خمینی (ه)، اگر دشمن از اقدامات شما خوشحال باشد بدانید که در کارتان مشکل دارید و اگر از کارتان ناراحت شد، بدانید به خوبی کارهایتان را انجام می‌دهید.

رئیس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب در بخش دیگر سخنان خود گفت: ما امروز در راستای ایجاد وحدت اسلامی در منطقه و جهان، به حمایت خود از مردم اهل سنت فلسطین افتخار می‌کنیم.

حجت الاسلام ناطق نوری افزود: ایستادگی ما بیش از 30 سال است که ادامه داشته و این روند نیز ادامه دار خواهد بود و هزینه نیز برای آن می‌پردازیم، زیرا دشمنان در حال قتل عام کردن مسلمانان هستند و فرقی برای ما ندارد که این مسلمان شیعه و یا سنی باشد.

به گفته وی، هر روز انفجارهای کور در عراق صورت می گیرد و چندین نفر از مسلمانان شیعه و سنی به شهادت می‌رسند و ما این وضعیت را در این کشور محکوم می‌کنیم.

وی اظهار کرد: دشمنان حتی سربازان ما را در نوار مرزی پاکستان به شهادت می‌رسانند که نشان می‌دهد، آمریکا به عنوان استکبار جهانی همراه با مزدوران خود در منطقه دست به چنین اقداماتی می‌زنند و حتی پول به این نیروها می‌دهند و آنان را تقویت می‌کنند.

وی به مساله سوریه اشاره کرد و گفت: در سوریه نیز دشمن به دنبال ایجاد جنگ فرقه‌ای است و جرم سوریه از سوی دشمنان این است که به عنوان خط مقدم جبهه مبارزه با کفر و ظلم، در برابر اسرائیل ایستاده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطبه 192 نهج البلاغه از سخنان گوهربار امیرالمومنین (ع) گفت: این خطبه بسیار زیبا و ارزشمند است و عبرت‌های زیادی را به انسان می‌دهد و از سوی دیگر به خطبه عبرت نیز معروف است.

ناطق نوری افزود: براساس این خطبه نشان می‌دهد که جهان آفرینش براساس قانونی که بر آن حاکم است بر مساله علیت تاکید دارد.

به گفته وی، اگر کارهائی که ما انجام می‌دهیم بر اساس عقل و فکری که خدا به ما داده و اختیاری که داریم، خوب باشد، می‌توانیم نمره خوبی دریافت کنیم که نتیجه می‌شود خود انسان عامل و مرهون کارها و تلاش‌ها و زحمات خودش است.

وی با اشاره به این که در رژیم شاهنشاهی ملت ایران، در جهان ذلیل و بزدل بودند، گفت: هر گاه شاه کنار کارتر می‌ایستاد تنها یک غلام حلقه به گوش و ذلیل بود و این مساله ملت را ناراحت می‌کرد، اما امام (ره) آمد و فریاد زد و مردم ما انصافا به زیبائی امتحان خود را پس دادند.

وی تاکید کرد: من می‌توانم روز قیامت شهادت دهم که ملت ما از هنگام ورود امام تا لحطه فوت و تدفینشان ایشان را تنها نگذاشتند، بطوری که در دو سال بعد از انقلاب در برابر گروهک‌ها و معاندین و پس از آن در هشت سال جنگ تحمیلی مقابل متجاوزین ایستادند و نگذاشتند، حتی یک وجب از خاک ایران کم شود.

وی یادآور شد: من ندیدم با دادن این همه شهید اعم از شیعه و سنی، حتی ارمنی و زرتشتی کسی نق بزند و راضی نباشد، زیرا همه ایستادند تا در برابر همه دنیا مقاومت کنند، در صورتی که در زمان قاجار 17 شهر و در زمان رضا شاه یک استان از کشور ما جدا شد، در هشت سال، کوچکترین نقطه‌ای از کشورمان به دست متجاوزین نیفتاد.

ناطق نوری تاکید کرد: ما باید قدردان ولی فقیه در گذشته و امروز باشیم که بودن ایشان برای ما در کشور خیلی نعمت است و در استان نماینده ولی فقیه به خوبی وحدت بین شیعه و سنی را به وجود آورده‌اند، اما دشمنان به دنبال این هستند که بخواهند بین شیعه و سنی اختلاف و تفرقه ایجاد کنند.

کد خبر 237474
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز