همشهری آنلاین: خسرو خسروی دیواره‌های شرقی و غربی اتوبان شهید صیاد شیرازی را به موتیف‌های ایرانی و مدرن می‌آراید.

نقاشی دیواری

به گزارش مهر، خسرو خسروی، هنرمند نقاش و مدرس دانشگاه درباره آخرین کار دیواری که در دست دارد این گونه توضیح داد: دو کار روبروی هم در اتوبان صیاد انجام داده‌ام که یکی از آنها تمام شد و دیگری در حال انجام است.

وی افزود: این آثار در هر دو طرف مسیر این اتوبان یعنی هم شمال به جنوب و هم جنوب به شمال در زیر پل سبلان قرار دارد و مساحت آن در حدود 1000 مترمربع است. یکی سال پیش کار شد و دیگری را نیز تا چند هفته آینده تمام خواهم کرد.

این هنرمند در مورد چگونگی این اثر توضیح داد: این اثر نقش برجسته بتونی با استفاده از کاشی است که برای تزیین بتون‌ها و نقش‌برجسته‌ها از کاشی استفاده شده و کاشی‌ها را در خطوط نقوش به کار بردم.

وی با انتقاد از استفاده بیش از حد از سرامیک و کاشی در نقاشی‌های دیواری شهر بیان کرد: یکی دو کار خوب با این متریال انجام شد و بعد شاهد افراط در استفاده از کاشی و سرامیک در تهران بودیم تا آنجا که به عقیده من دیواره‌های تهران به‌ویژه اتوبان‌ها آدم را یاد استخر می‌اندازد.

خسروی با بیان اینکه نقاشی دیواری در مناطق مختلف شهری باید بر مبنای مکان آن طراحی شود، ادامه داد: متاسفانه همه کارهای دیواری با یکسری مواد ثابت اجرا می‌شود در صورتی‌که هر مکان و هرجایی یک مواد خاص خود را می‌طلبد.

وی در مورد طرحی که برای اتوبان صیاد داده است، توضیح داد: طرحی ساده، آنالیز و معاصر شده از موتیف‌های سنتی و بومی ایرانی را برای کار در این نقاشی انتخاب کردم که این نقوش با هنر معاصر نیز تطبیق دارند.

این هنرمند در پایان سخنان خود گفت: این اثر را می‌توان بزرگترین نقش برجسته شهر تهران نامید که بر روی دیوارهای‌ تهران کشیده شده است.

خسرو خسروی متولد سال 1343 در تهران و دانش‌آموخته دانشکده هنرهای زیبا است.

او کارشناسی ارشد را در دانشگاه هنر گذراند. کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه تهران، عضو انجمن نقاشان ایران، مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه، برگزاری و شرکت در بیش از 20 نمایشگاه انفرادی و گروهی در داخل و خارج از ایران را می‌توان خلاصه‌ای از بیوگرافی این هنرمند دانست.

کد خبر 237397
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز