شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

مهدیا گل محمدی : طرفدار‌های دو آتشه سفر به مریخ برای اینکه متوجه شوند سفر به این سیاره در آینده به چه میزان صبر و هزینه لازم دارد نیاز به چرتکه‌‌‌انداختن ندارند و یک حساب ‌سرانگشتی هم کافی‌ است تا عطای این سفر را به لقایش ببخشند.

گردشگری

این در حالی است که در 80کیلومتری شمال شهرستان شهداد (خبیص) در استان کرمان کویری وجود دارد که به جز داشتن اکسیژن و نیروی جاذبه زمین، باقی شرایطش هر علاقه‌مند به نجومی را یاد مریخ می‌اندازد.این کویر با گستره 200کیلومترمربعی گندم‌بریان نام دارد و پوشیده از سنگ‌ها و گدازه‌های بازالتی سیاه‌رنگ آتشفشانی است. پس از رود شور نیز زمین‌های ماسه‌ای قرار دارد که شیب تندی به سمت شمال دارند. این مکان به گدار‌باروت شهرت دارد. پس از گدار‌باروت دشتی ریگی با رسوب‌های آتشفشانی در سمت شرق قرار دارد که پس از آن دشت گندم بریان واقع شده است.

روی دشت قشری از بازالت قرار گرفته است که عبور از آن را دشوار می‌کند. همین ویژگی‌های زمین‌شناسی در کنار رنگ زمین‌ به آن ظاهری شگفت‌انگیز داده است.چنانچه تصاویر ماهواره‌ای گندم‌بریان را ببینیم این تپه مانند ملاقه‌ای است که دسته آن در سمت شمال قرار می‌گیرد. طول دسته ملاقه در حدود ۱۰‌کیلومتر و عرض آن ۳‌کیلومتر است.

کد خبر 237325
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز