چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: همایش ملی "قدرت در آیینه هنرهای نمایشی" با هدف پژوهش و واکاوی داشته‌های سرزمین ایران، هنرمندان عرصه نمایش را به همکاری فرا خواند.

نمایش

به گزارش ایسنا، در متن این فراخوان و در تشریح اهداف همایش آمده است: همایش هنر و قدرت ملی میزبان مقالاتی خواهد بود که به تحقیق در مفاهیم، استعاره‌ها و نمادهای نمایش قدرت ملی در آثار تئاتر، سینما و انیمیشن پرداخته‌اند و تجربه کشورهای مختلف در طول تاریخ هنر را به دقت دنبال کرده‌اند.

این همایش، فرصتی برای بازتعریف مفاهیم بنیادین هنر و قدرت ملی و نقاط اشتراک مفهومی آنها خواهدبود تا ضمن واکاوی تاریخی به عرصه‌های تازه‌ی بروز و نمود قدرت ملی نیز پرداخته شود.

در این فراخوان از همه اندیشمندان، اساتید و پژوهشگران و دانشجویان برای ارایه مقاله علمی در چارچوب محورهای همایش دعوت شده است:

تعریف مفاهیم بنیادین هنر و قدرت ملی و نقاط اشتراک مفهومی

واکاوی تاریخی - تحلیلی، بروز نمود قدرت ملی در هنرهای نمایشی

بررسی تجارب سایر کشورهای دنیا در به کارگیری هنرهای نمایشی در تولید قدرت ملی

پیشنهاد راهکارهای نهادینه کردن نمایش قدرت ملی در هنرهای نمایشی

متقاضیان می‌توانند چکیده مقالات خود را تا 4 آذرماه به دبیرخانه این همایش واقع در خیابان حافظ،‌خیابان سرهنگ سخایی، بین سی تیر و فردوسی، شماره 58، معاونت پژوهشی دانشگاه هنر ارسال کنند.

فرم شرکت و مزایای شرکت در این همایش، بر روی سایت دانشگاه هنر به نشانی www.art.ac.ir/research و یا http://ghodratemeli.art.ac.ir قرار دارد.

کد خبر 236985
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز