چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: خوان خیمنز اعلام کرد از سمت خود در دولت این کشور استعفا و جایش را به سزار ویانووئا داده‌است.

خوان خیمنز

خوان خیمنز ،نخست‌وزیر  پرو بعد از بالاگرفتن انتقادها از او به‌دلیل بی‌توجهی به وضعیت امنیت در کشور و افزایش جرم . جنایت ،جایش را به سزار ویانوئا،رئیس منظقه‌ای دپارتمان شمالی سن‌کارتین می‌دهد.

میزان محبوبیت اولانتا هومالا ،رئیس‌جمهور پرو نیز کاهش پیدا کرده‌است.

خوان خیمینِزدر مصاحبه‌ای تلویزیونی با کانال کایلی ای‌تی‌وی با اعلام این خبر افزود جانشینش به‌زودی تغییرهایی دیگر در کابینه ایجاد خواهد کرد.

او همچنین گفت:بعد از مسیر پر پیچ و خمی که کشور با آن مواجه شد، رئیس‌جمهور بر اهمیت ایجاد پل‌های سیاسی در مقطع کنونی تأکید کرد و ما نیز با فراخوان برای گفت‌و‌گوی آشتی ملی، همین کار را کردیم و سرانجام روز دوشنبه من و رئیس جمهور با یکدیگر گفت‌و‌گو کردیم. رئیس جمهور به من گفت زمانش فرارسیده است و در اوضاع پیش آمده باید از هیأت دولت کناره گیری کنیم، من نیز این موضوع را تأیید می کنم.

بنا به گزارش گاردین،خیمنز افزود:‌ دوره فعالیت هر کابینه‌ای بالاخره تمام می‌شود. به نظرم این اهمیت دارد که در کشور ما ثبات ایجاد شده‌است، منظورم ثبات سیاسی و اجتماعی است که با تلاش دولت برای قرار گرفتن در کانون فعالیت ها، آغاز شد. هیأت دولت به دنبال ایجاد تغییرهایی بود که زمینه لازم برای استقبال از دموکراسی و ایجاد توافق جمعی را فراهم کند.

کد خبر 236982
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز