شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس‌جمهور سورینام به‌عنوان رئیس دوره‌ای اوناسور انتخاب شد. ریاست دوره‌ای اوناسور هر ساله و بر اساس ترتیب حروف الفبا بین کشورهای عضو جابه جا می‌شود.

UNASUR

دسی بوترسه،رئیس‌جمهورسورینام ریاست اوناسور، اتحادیه کشورهای آمریکای‌جنوبی را در اجلاس کشورهای عضو  در پاراماریبو، پایتخت سورینام از پرو تحویل گرفت.

در ابتدای جلسه شرکت‌کنندگان به احترام هوگو چاوز ،رهبر فقید ونزوئلا یک‌دقیقه سکوت کردند.

هم اکنون کشورهای آرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، گویان، پاراگوئه، پرو، سورینام ، اروگوئه و ونزوئلا عضو اوناسور هستند. از جمله وظایف رئیس دوره‌ای اوناسور می‌‌توان به برگزاری نشست بخش‌های مختلف این گروه و بر عهده‌داشتن نمایندگی اتحادیه در محافل بین‌المللی اشاره کرد.

President Desi Bouterse

به گزارش ونتورا کونتی استار، پاراگوئه دوباره به جمع کشورهای عضو اوناسور بازگشت و در نشست اخیر شرکت کرد. عضویت این کشور بعد از  برکناری رئیس‌جمهور فرناندو  لوگو و انتقال قدرت به فدریکو فرانکو در سال 2012 به‌طور موقت به‌حال تعلیق درآمده بود که در این اجلاس رفع تعلیق شد و رئیس‌جمهور جدید این کشور، اوراسیو کارتس به اجلاس هفتم اوناسور به ریاست بوترسه آمد.

دسی بوترسه در سال 1999 به طور غیابی در دادگاه‌های هلند محاکمه و به ادعای قاچاق مواد‌مخدر محکوم شده است. به همین علت بوترسه قادر نیست به کشورهایی که با آمستردام، معاهده استرداد محکومان را دارند، سفر کند.

سورینام از مستعمره‌های پیشین هلند است که در سال 1975 مستقل شد. این کشور علاوه بر معادن طلا و بوکسیت، صنعتِ نفت پررونقی دارد.

کد خبر 229178
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز