چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان زیباسازی شهر تهران به دنبال برگزاری سلسله نشست های پژوهشی هنر، با گردآوری مجموعه آثار اساتیدی همچون محمدعلی زاویه، موزه نگارگری مکتب تهران را راه‌اندازی می‌کند.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، سی‌وششمین نشست پژوهشی هنر با یاد استاد نگارگری ایران، زنده‌یاد محمدعلی زاویه عصر روز سه‌شنبه 7 آبان‌ماه در محل نگارخانه برگ سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد.

محمدحسن حامدی در ابتدای این نشست با بیان این مطلب که آثار محمدعلی زاویه، زینت بخش موزه‌های بسیاری است، گفت: نقش و اهمیت محمدعلی زاویه در نگارگری ایران و در عرصه بین‌المللی بخاطر آثار متعدد و درخشان اوست که در موزه‌های مختلف نگهداری می‌شود، اما متاسفانه آن گونه که باید او حتی در میان نگارگران نیز شناخته شده نیست و گرد فراموشی بر روی نام او نشسته است و برگزاری این نشست بهانه‌ای است تا ضمن تقدیر از این هنرمند، زمینه‌ای را برای بازخوانی آثار و گردآوری اسنادی پیرامون زندگی و آثار این استاد مسلم نگارگری فراهم کنیم.

حامدی افزود: برگزاری نشست های پژوهشی هنر ثمرات خوبی داشته که یکی از مهمترین آنها، راه اندازی موزه مکتب کمال الملک در باغ نگارستان است.

وی افزود: همچنین قصد داشتیم همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت استاد محمدعلی زاویه، موزه نگارگری مکتب تهران را راه‌اندازی کنیم، اما با توجه به این که هنوز اسناد و آثار بسیاری در اختیار نداریم، امیدواریم که در آینده نزدیک زمینه این امر فراهم شود.

تاکنون بخشی از اسناد مربوط به نگارگری مکتب تهران گردآوری شده است که در موزه مکتب کمال الملک نگهداری می‌شود و امیدواریم بزودی شرایطی برای نمایش این آثار در موزه‌ای مستقل فراهم شود.

در بخش پایانی این نشست نیز فیلمی که براساس عکس‌ها و آثار محمدعلی زاویه توسط هومن حسنی ساخته شده بود برای حاضران پخش شد.

نمایشگاه آثار و عکس‌های استاد محمدعلی زاویه نیز تا روز 20 آبان‌ماه در نگارخانه برگ واقع در خیابان پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی، عمارت عین‌الدوله میزبان علاقه‌مندان است.

کد خبر 236956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز