همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی ایران گفت که از ذخیره ارزی ایران که در چین موجود است باید به عنوان یک پشتوانه برای سرمایه گذاری استفاده شود.

علی لاریجانی امروز چهارشنبه در جمع شماری از صاحبان صنایع و سرمایه گذاران و بازرگانان چینی در پکن گفت : ما به چین به عنوان یک کشور دوست نگاه می کنیم و در اندیشه ما این است که روابط دو طرف یک مناسبات درازمدت است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رییس مجلس ایران با تاکید بر آمادگی کشورش برای گسترش روابط تجاری با چین گفت : تیمی که امروز در قوه مجریه ایران بر سر کار است از ظرفیت های خوب عملگرایی برخوردار می باشد.

لاریجانی گفت که این تیم و وزرا در این کابینه افراد با تجربه و متخصصی هستند.

رییس مجلس تصریح کرد که در مذاکرات دیروز در پکن احساس کردم که دوستان چینی علاقه زیادی به همکاری با ایران دارند .

وی افزود : تلاش خواهم کرد در دیدارهای امروز با مقام های عالی رتبه دولت چین زمینه های گسترش روابط تجاری را پیگیری کنم.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد که که روی کار آمدن دولت های جدید در ایران و چین فرصتی است برای اینکه مناسبات از تنفس تازه ای برخوردار شود.

وی تاکید کرد که ایران روی روابط با چین به عنوان یک کشور دوست حساب می کند.

لاریجانی گفت که ایران و چین ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری دارند. این ظرفیت ها همچنان بالقوه مانده است و باید بالفعل شود. دولت جدید ایران بسترهای لازم را برای بالفعل کردن این توانایی ها بویژه از لحاظ اقتصادی و تجاری و جهش اقتصادی فراهم خواهد کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنرانی خود تاکید کرد که پارلمان ایران نیز زمینه و تسهیلات برای همکاری تجاری چینی ها با جمهوری اسلامی ایران را فراهم می کند.

لاریجانی تصریح کرد سرمایه خوبی از نظر ارزی از جمهوری اسلامی ایران در چین وجود دارد و این پشتوانه ای است برای فاینانس و می تواند برای سرمایه گذاری نیز مورد استفاده قرار گیرد.

در حاشیه این مراسم مهدی صفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین گزارشی از وضعیت کلی روابط اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و چین و مناسبات دوجانبه عرضه کرد.

لاریجانی دیروز برای سفر رسمی چهار روزه وارد پایتخت چین شد.رییس مجلس از شانگهای و شی آن شهرهایی در شرق و شمال غرب چین دیدار خواهد کرد.

کد خبر 236938
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز