همشهری آنلاین: مذاکرات کارشناسان ایران و ۱+۵ ساعت ۱۴ چهارشنبه در وین مقر سازمان ملل ‌آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، این نشست بر اساس توافق هیات‌های نمایندگی 1+5 و ایران به ریاست کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در شهر ژنو 23 و 24 مهر‌ماه برگزار می‌شود.

در این نشست که دو روزه (8 و9 آبان) دو طرف موضوعات مربوط به تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف و مسائل هسته‌یی را بررسی می‌کنند.

قرار است در روز نخست گفت‌وگو‌ها کارشناسان به بررسی موضوع هسته‌یی بپردازند. فردا (پنجشنبه) مسایل مربوط به تحریم‌ها در دستور کار کارشناسان قرار خواهد گرفت.

حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ریاست طرف ایرانی را در این مذاکرات برعهده دارد. وی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی ایران با 1+5 نیز است.

هم‌چنین استفان کلمنت ریاست هیات 1+5 را در این مذاکرات برعهده دارد.

سیدعباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌یی ایران پیش تر درباره ترکیب هیات کارشناسی ایران به ایسنا گفته بود: کارشناسانی از وزارت‌خانه‌های "نفت"، "صنعت، معدن و تجارت"، "راه و شهرسازی"، "بانک مرکزی" و "سازمان انرژی اتمی کشورمان" این هیات را همراهی می‌کنند.

قرار است آخرین وضعیت مذاکرات ایران و 1+5 در این گفت‌وگوها نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بر اساس بیانیه پایانی نشست 23 و 24 مهر‌ماه در ژنو، دو طرف توافق کرندتا کارشناسان هسته‌یی، علمی و امور تحریم کشورهای EU3+3 (انگلیس، فرانسه و آلمان به علاوه آمریکا، روسیه و چین) و جمهوری اسلامی ایران قبل از نشست آینده و برای بررسی اختلاف نظر‌ها و تهیه و تدوین گام‌های‌های عملی تشکیل جلسه دهند.

نتایج مذاکرات کارشناسی وین در اختیار هیات‌های مذاکره‌کننده قرار خواهد گرفت و سپس دو طرف در 16 و 17 آبان (7 و8 نوامبر) در ژنو برگزار خواهد شد.

کد خبر 236935
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز