همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان بر رفع نگرانی‌های ملت ایران توسط گروه ۱+۵ تأکید کرد و گفت: ما به دنبال مذاکره جدی، هدفمند و در چارچوب جدول زمانی مشخص هستیم.

zarif

به گزارش خبرگزاری فارس، «یوگسلاو وینید» معاون وزیر امور خارجه لهستان عصر دوشنبه در تهران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون روابط دوجانبه و مسائل منطقه گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی و تاریخی روابط دوجانبه بین ایران و لهستان، از گسترش همکاری‌های دوجانبه دو کشور در موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استقبال کرد.

ظریف با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه EU3+3 (سه کشور اروپایی به اضافه آمریکا، چین و روسیه) گفت: در این مرحله مهم این است که آنها نگرانی‌های ملت ایران را برطرف کنند. ما به دنبال مذاکره جدی، هدفمند و در چارچوب جدول زمانی مشخص هستیم.

بوگسلاو وینید هم این دیدار با اشاره به روابط 500 ساله ایران و لهستان، سفر آینده وزیر امور خارجه کشورش به تهران را فرصت مناسبی برای گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف دانست و نسبت به حصول نتایج مثبت در مذاکرات هسته‌ای ابراز امیدواری کرد.

در این دیدار آخرین تحولات در سوریه و افغانستان و همچنین خطرات گسترش افراط گرایی مورد بحث قرار گرفت.

کد خبر 236760
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز