با دستور وزیر صنعت، نهاد‌های متولی تنظیم بازار برای مدیریت واحد و منسجم بازار، تجمیع و متمرکز می‌شوند. محمدرضا نعمت‌زاده دستور داد معاون بازرگانی داخلی این وزارتخانه مسئولیت کل تنظیم بازار و حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را به‌عهده داشته باشد.

بر این اساس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و شرکت بازرگانی دولتی در عمل زیرمجموعه این معاونت قرار می‌گیرند تا این معاونت تمام ابزارهای تنظیم بازار را در اختیار داشته باشد.در این حکم حتی شرکت پشتیبانی امور دام نیز در زیرمجموعه معاونت بازرگانی داخلی قرار گرفته تا تمام سازمان‌های مؤثر بر تنظیم بازار با مدیریت واحد به‌کار خود ادامه دهند.

به گزارش مهر، در این میان زمزمه‌های کاهش معاونت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و حتی انتزاع بخش‌هایی از این وزارتخانه به وزارت جهادکشاورزی نیز به گوش می‌رسد که البته نعمت‌زاده، به‌طور شفاف در مورد آنها اظهارنظر نکرده و تنها به این جمله بسنده کرده است که اگر لازم باشد، تغییر و تحولات بیشتری را در معاونت‌های زیرمجموعه وزارتخانه تحت مسئولیت خود خواهد داد.

انبارها پر از کالاست

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در کنگره سراسری خانه کشاورز با برشمردن برخی مشکلات مربوط به تأمین محصولات گفت: با وجود همه این مسائل و مشکلات، انبارها پر از کالاست و مردم نگران نباشند. محمدرضا نعمت‌زاده با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تولید محصولاتی مثل برنج، گندم و دانه‌های روغنی رو به کاهش بوده است، افزود: پارسال در مجموع 2میلیون تن گندم خرید تضمینی شد و دولت ناچار بود 9میلیون تن گندم وارد کند. وی گفت: تولید برنج داخلی هم 2.2میلیون تن است که با مصرف حدود 2.3 میلیون تن در کشور باید یک میلیون تن واردات برنج داشته باشیم.

کد خبر 236899
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز