سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: رفتار امریکا در حوزه طراحی‌های تروریستی و تشدید تحریم‌ها نشان می‌دهد امریکا قابل اعتماد نیست .

۰۳

دکتر محمد باقر قالیباف بعد از ظهر دوشنبه با حضور در یازدهمین همایش ادبی "سوختگان وصل" که به نکوداشت مادران شهدا اختصاص داشت و در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد ، تاکید کرد که ملت ایران تصمیم دارد 13 آبان امسال را به یک حماسه تاریخی تبدیل کند.

شهردار تهران با اشاره به مصادف شدن 13 آبان امسال با آغاز ماه محرم گفت : «13 آبان روز اعلام تنفر ملی ایرانیان از امریکا و روز سر دادن فریاد ظلم ستیزی از سوی آنان است».

قالیباف با اشاره به در پیش بودن ایام عزای حضرت سید الشهدا(ع) اضافه کرد: «در روز 13 آبان یک بار دیگر میزان حسینی و زینبی بودن ملت ایران به نمایش گذاشته خواهد شد و این ملت ایران نشان خواهد داد که هرگز کینه انقلابی خود را نسبت به امریکا فراموش نمی کند».

قالیباف در سخنان خود ضمن برشمردن نمونه هایی از جنایات امریکا علیه ملت ایران قبل و بعد از انقلا گفت که دولت امریکا در تمام این مدت هرگز از هیچ اقدامی برای صدمه زدن به اعتبار، عزت و رفاه ملت ایران صرف نظر نکرده است.

شهردار تهران با اشاره به دولت امریکا گفت: «امروز عده ای در دنیا نشسته اند و خیال می کنند آنها مرکز دنیا هستند و بقیه حاشیه و هر چه آنها بگویند و تصمیم بگیرند همه ملت ها باید از آنها تبعیت کنند».

قالیباف همچنین به وضعیت منطقه اشاره کرد و گفت: «امروز گروه های تروریستی با حمایت، تغذیه و پشتیبانی امریکا به جنایت علیه ملت های مظلوم منطقه مشغول هستند و حمایت امریکا هم علی رغم ادعای حقوق حقوق بشر از آنها روز به روز بیشتر و عمیق تر می شود».

شهردارد تهران 13 آبان امسال را روز خروش ملی علیه نقض تاریخی و سیستماتیک حقوق و امنیت ملت ایران و دیگر ملت های مظلوم جهان توسط امریکا نامید و گفت که شهرداری تهران نیز تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم این روز به کار خواهد بست.

قالیباف در ادامه سخنانش به موضوع مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 پرداخت و گفت: « اگر امروز مذاکره ای انجام می شود ما در راستای تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی حتما از تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی حمایت می کنیم. تمام اعضای این تیم مورد اعتمادملت هستند ولی همین تیم همگامی که مذاکره می کند باید بداند که مذاکره هرگز به معنای فراموش کردن نفرت تاریخی نسبت به امریکا یا از یاد بردن جنایات آن علیه ملت ایران که هنوز هم به اشکال مختلف بویژه در حوزه تحریم ها ادامه دارد نیست».

قالیباف تاکید کرد: «هیچ کس مجاز نیست در مذاکرات عزت ملت ایران را فراموش کند».

وی ادامه داد: «بی اعتمادی ملت ایران به امریکا عمیق تر و تاریخی تر از آن است که به سادگی و با لبخندهای دیپلماتیک قابل رفع و رجوع باشد. امریکا باید یک راه بسیار طولانی و پر دست انداز را برای جلب اعتماد ملت ایران طی کند و البته هیچ نشانه ای هم نیست که چنین تصمیم گرفته باشد».

 

کد خبر 236807
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز