مجمع عمومی کانون کارگردانان سینمای ایران شامگاه ۵آبان‌ماه با حضور اکثریت اعضا در محل خانه سینما بر‌پا و انتخابات برای برگزیدن اعضای شواری مرکزی برگزار شد.

همایون اسعدیان

 انتخابات کانون کارگردانان این نتیجه را در پی داشت: در پایان شمارش آرا همایون اسعدیان با 99 رأی رتبه اول را به‌خود اختصاص داد. محمدعلی سجادی با 91 رأی، کامبوزیا پرتوی با 82 رأی، محمد بزرگ‌نیا با 79 رأی، کمال تبریزی با 77 رأی، مهدی فخیم‌زاده با 75 رأی، ابوالحسن داوودی با 71 رأی، محمد مهدی عسگرپور با 70 رأی و محمدرضا هنرمند با 66 رأی دوم تا نهم شدند.مازیار میری با 66 رأی و داریوش فرهنگ با 62 رأی به‌عنوان 2 عضو علی البدل شورای مرکزی انتخاب شدند.

در بخش بازرسان نیز نادر مقدس با 107رأی و سیامک شایقی با 69 رأی به‌عنوان بازرسان انجمن انتخاب شدند. همچنین یکی از نکات جالب این مجمع پیامکی بود که صبح روز برگزاری مجمع توسط پرویز شیخ‌طادی، یکی از اعضای کانون کارگردانان خانه سینمای ایرانیان(خانه‌سینما2) منتشر شد که در متن آن آمده بود: اعضای محترم کانون کارگردانان سینمای ایران، مجمع عمومی کانون کارگردانان خانه سینما، ارتباط صنفی و تشکیلاتی با کانون کارگردانان ایرانیان نداشته و الزامی در پذیرش و شرکت در آن نیست. کانون کارگردانان ایرانیان به ثبت رسیده و درصدد تعمیق اختلافات نیست بلکه در رفع آن نیز تا‌کنون به حسن اخلاق و احترام متقابل پایبند مانده است.

رئیس کانون کارگردانان به‌زودی انتخاب می‌شود

همایون اسعدیان، رئیس سابق کانون کارگردانان که به‌عنوان نفر اول وارد هیأت رئیسه جدید این صنف شده است، درباره تاریخ برگزاری جلسه نخست هیأت رئیسه جدید کانون کارگردانان سینما، بیان کرد: این کار حتما در 3-2 روز آینده انجام خواهد شد. وی درباره وضعیت برگزاری مجمع عمومی کانون کارگردانان سینمای ایران نیز گفت: به‌نظر من که سال‌ها در مجامع کانون کارگردانان (به‌عنوان عضو وابسته یا به‌عنوان شورای مرکزی) حضور داشته‌ام، این دوره یکی از بهترین مجامع عمومی این صنف بوده است. همایون اسعدیان در پایان سخنانش، درباره اصرار کارگردانان به حضور محمدمهدی عسگرپور در ترکیب هیأت رئیسه جدید و رأی آوردن وی نیز گفت: ایشان قبلا هم سابقه حضور در شورای مرکزی کانون کارگردانان را داشتند. در هر صورت با توجه به اینکه احتمالا آقای عسگرپور دیگر تمایلی ندارند به‌عنوان مدیرعامل در خانه سینما فعالیت کنند، اعضای کانون به این توافق رسیدند که ایشان به‌عنوان یک عضو صنفی بسیار برجسته در شورای مرکزی حضور داشته باشند.

 

کد خبر 236771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز