همشهری آنلاین: معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فیلمبرداری فیلم سینمایی "مرواریدهای خلیج فارس" با همکاری بنیاد و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ایام اعیاد قربان و غدیر آغاز شده است.

پوستر خلیج فارس

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بشرا، حجت الاسلام و المسلمین مازنی معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: با توجه به سوابق تولید آثار فاخر و موفق سینمایی و تلویزیونی در بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از جمله؛ سریال های "شوق پرواز"، "گل پامچال" و "سیمرغ"، ساخت فیلم "مرواریدهای خلیج فارس" با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تشریح رشادت های دریادلان نیروی دریایی ارتش در ایام اعیاد قربان و غدیر آغاز شد.

وی افزود: برنامه ریزی برای تولید این فیلم از سال 1390 آغاز شده و پروانه ساخت فیلم "مرواریدهای خلیج فارس" از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ شده و بیش از 3 ماه است که مراحل پیش تولید با همکاری عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی ارتش آغاز شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مازنی در مورد مراحل تحقیق و نگارش فیلم "مرواریدهای خلیج فارس" نیز گفت: از شروع نگارش فیلمنامه بیش از یک سال می‌گذرد و بر اساس مستندات تاریخی دفاع مقدس، در عرصه دریا نگاشته شده است و اداره عقیدتی سیاسی ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز اشراف و نظارت کامل بر روی فرآیند نگارش فیلمنامه داشتند و پس از بازنویسی در موسسه فرهنگی شاهد و گروه تلویزیونی شاهد کار نگارش فیلمنامه در معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران به پایان رسید.

وی افزود: سال گذشته 5 عنوان فیلم مستند با موضوع دریا تولید و پخش کردیم که با استقبال فرمانده نیروی دریایی و جمع کثیری از مخاطبین همراه شد و همین ما را بر آن داشت که ساخت این فیلم با موضوع بیان رشادت ها و جانبازی‌های دریادلان حماسه جاوید ناوچه جوشن را در دستور کار خود قرار دهیم؛ حماسه‌ای که جزء میراث ارزشی نیروی دریایی محسوب می‌شود.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: نویسنده فیلمنامه و کارگردانی آن را حسین قاسمی‌جامی بر عهده دارد و بازنویسی فیلمنامه نیز توسط تراب نژاد انجام شده که با پیش بینی‌های به عمل آمده قرار است طی 45 جلسه به اتمام برسد.

وی ادامه داد: طبق توافقاتی که با ارتش جمهوری اسلامی ایران داشتیم، تامین امکانات و تجهیزات به لحاظ سخت افزاری به عهده نیروی دریایی و عقیدتی سیاسی ارتش خواهد بود اما تامین بودجه ریالی آن برای عوامل تولید به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین مازنی ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه این فیلم اولین فیلمی است که برای شهدای نیروی دریایی ساخته خواهد شد، بتواند جزء بهترین فیلم‌ها در حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت باشد و رضایت مخاطبان و رهبر فرزانه انقلاب را که حساسیت زیادی نسبت به تحول و بالندگی نیروی دریایی دارند، جلب کند.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: علاوه بر تولید این فیلم سینمایی، تولید مستندی در خصوص نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مربوط به شهید والامقام "نادر مهدوی" است، آغاز شده است و پس از آن ان شاء الله سریال فاخری در خصوص نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری این دو نیرو و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید خواهد شد.

کد خبر 236649
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز