همشهری آنلاین: دبیر کل خانه کشاورز گفت: کشاورزان طی هشت سال گذشته شرایط سختی را تجربه کردند و کشور علیرغم این که بالاترین درآمد نفتی را نسبت به ۱۰۰ اخیر داشت با بی تدبیری‌های بسیاری مواجه شد.

عیسی کلانتری

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری در چهارمین کنگره سراسری خانه کشاورز اظهار کرد: خانه کشاورز تشکلی است که نمایندگان همه کشاورزان از دهستان‌های سراسر کشور در آن عضویت دارند اما پیش از این فقط رییس‌جمهور دولت هفتم و هشتم در اولین کنگره خانه کشاورز حضور داشت.

وی افزود: خانه کشاورز در دومین و سومین کنگره خود در هشت سال اخیر مهمانی نداشت چراکه گذشتگان تشکل‌های غیر دولتی را جاسوسان غرب و نمایندگان آن‌ها می‌دانستند.

دبیرکل خانه کشاورز خطاب به رییس‌جمهور تاکید کرد:‌ همه به خوبی می‌دانند که شما در بدترین و سخت‌ترین شرایط سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی عهده دار سکان اجرایی کشور شدید چرا که در حال حاضر تورم بالای 35 درصد نهادینه شده و نقدینگی از 500 هزار میلیارد تومان عبور کرده است. همچنین نرخ بیکاری در کشور دو رقمی به و بیش از 30 درصد و بدهی‌ها به بیش از 180 هزار میلیارد تومان رسیده است.

کلانتری ادامه داد: در این میان ارث دولت سابق و بی‌تدبیری مسئولان آن زمان درهای بسته و تحریم‌های ظالمانه غرب را به کشور تحمیل کرده است و رشد منفی اقتصادی، آمارهای غیر واقعی،‌ تولید و تخریب منابع تولید از جمله منابع آب و خاک به همراه کسری بودجه و توسعه ناپایدار کشور را رقم زده است.

وی گفت:‌ کشور در شرایطی به دولت تدبیر و امید انتقال یافت که این بی‌تدبیری‌ها و مشکلات در بالاترین درآمدهای حاصل از فروش نفت در مقایسه با 100 سال اخیر بوجود آمده است؛ به گونه‌ای که دولت گذشته قطع‌نامه‌ها و تحریم‌های غرب را کاغذپاره‌ای بیش نمی‌دانستند، کاغذ پاره‌ای که ارمغانی جز رکود و گرانی برای کشور ندارد.

دبیر کل خانه کشاورز اظهار کرد: جای تعجب نیست که گذشتگان دیگر اظهارنظر نمی‌کنند چرا که آن‌ها به خوبی می‌دانند که دیگر نخواهند توانست به سادگی به صحنه اجرایی کشور بازگردند و به رانت‌خواری‌های خود و تهمت زدن به دیگران ادامه دهند اما مسلم است با حمایت‌های مقام معظم رهبری، تدبیر و امید مسئولان دولت یازدهم و صبر ملت ایران مشکلات و مصائب یکی پس از دیگری حل می‌شوند.

کلانتری با اشاره به بخشی از مشکلات بخش کشاورزی گفت: کم و شور شدن منابع آبی، هزینه‌های کمر شکن تولید، برخی مشکلات قدیمی قانون برای ورود تکنولوژی‌های پیشرفته، به شیشه کردن خون کشاورزان از سوی دلالان و واسطه‌های غیر ضرور شرایط سختی را برای کشاورزان و بخش کشاورزی به وجود آورده است که با حمایت‌ و هدایت دولت تدبیر و امید به مسیر اصلی و گذشته خود باز می‌گردد.

دبیر کل خانه کشاورز با اظهار امیدواری نسبت به برگزاری اولین شورای عالی آب کشور پس از 24 سال به ریاست رییس‌جمهور گفت: کشاورزان امیدوارند که این شورا به شورای آب و کشاورزی تبدیل شود و نمایندگان آن‌ها که مصرف‌کننده بیشترین آب شیرین کشور هستند در این شورا حضور داشته باشند و در تصمیم گیری‌ها سهیم شوند.

کد خبر 236639
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز