همشهری آنلاین: دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران از وضعیت خراب سالن‌های سینمایی و نگرانی گسترده مدیران سینما‌ها در کشور خبر داد.

سینما

به گزارش ایلنا، محمدرضا صابری (دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران) با اعلام این مطلب افزود: متأسفانه وضع سالن‌های سینمایی امروز اصلا مطلوب نیست و همین امر باعث نگرانی‌های شدیدی در بین سینماداران شده و آن‌ها را مجبور کرده است تا مشکلات خود را با وزارت ارشاد در میان بگذارد.

وی ادامه داد: میزان استقبال مخاطبان از فیلم‌های روی پرده به هیچ عنوان خوب نیست و همین امر نه تنها نگرانی بعضی از صاحبان فیلم‌ها را به دنبال داشته بلکه باعث نگرانی بسیاری از مدیران سالن‌های سینمایی شده است و اگر این وضعیت اقتصادی همچنان ادامه داشته باشد باید منتظر اتفاقات بدی بود.

صابری با تأکید بر لزوم به کارگیری یک راه‌حل جدی برای حل این مسئله گفت: اکثر سینماهایی که در کشور فعال هستند نگران ادامه حیات خود هستند و اگر این گونه وضعیت ادامه پیدا کند تا پایان سال بسیاری از سالن‌های سینمایی تعطیل می‌شود.

تعدادی از آن‌ها نیز که امروز فعالیت می‌کنند و یا چراغشان روشن است فقط به دنبال این هستند که به حیات خود ادامه دهند و بیشتر آن‌ها سوددهی ندارند.

دبیر انجمن سینماداران با اشاره به اینکه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتما باید برای این وضعیت چاره‌ای بیندیشند، افزود: امروز صبح هیئت مدیره انجمن سینماداران به نمایندگی از سینماداران سراسر کشور با محمد احسانی معاون فعالیت‌ها و سرپرست معاونت آثار دیدار داشتیم و در این دیدار درباره مشکلات سالن‌های سینمایی و وضعیت فیلم‌ها و همچنین آینده سالن‌های سینمایی گفتگو کردیم.

وی ادامه داد: در این دیدار که مدیرکل امور اداره سینما‌ها نیز حاضر بود؛ اعضای یک هیئت مدیره آخرین وضعیت سالن‌های سینمایی را روشن و تبیین کردند و تأکید کردند که ادامه این روند برای سالن‌های سینمایی دیگر امکان‌پذیر نیست و محل نگرانی جدی است.

کد خبر 236501
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز