شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۰۵:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک گزارش جدید می‌گوید فیلم‌های استاندارد 35 میلی‌متری که در حال حاضر در همه جا برای نمایش سینمایی مورد استفاده قرار می‌گیرند در چند سال آینده با تکنولوژی دیجیتال جایگزین می‌شوند.

movies

به گزارش لایوساینس گزارشی که سرویس اطلاعاتی سینمایی سازمان پژوهشی Screen Digest وابسته به شرکت IHS منتشر کرده است، می‌گوید فیلم 35 میلی‌متری که 120 سال است فرمت غالب نمایش در سینماهاست، دارد به آخر عمرش نزدیک می‌شود، چرا که انتظار می‌رود اغلب پرده‌های سینما در آمریکا در سال 2012 دیجیتال شوند.

در واقع پژوهشگران IHS در این گزارش پیش‌بینی می‌کنند که تکنولوژی دیجیتال تا سال 2015 در سراسر جهان جایگزین فیلم 35 میلی‌متری شود. بر اساس این گزارش انتظار می‌رود تا پایان سال 2012 استفاده از فیلم 35 میلی‌متری در جهان به 37 درصد نزول کند که کاهشی عمده نسبت به سهم 68 درصدی آن در سینماها در سال 2010 است.

دیوید هانوک، رئیس بخش پژوهش فیلم و سینما در IHS می‌گوید: "در حال حاضر سینماها گذار سریعی به تکنولوژی دیجیتال را از سر می‌گذرانند که  محبوبیت فراینده فیلم‌های سه‌بعدی عامل برانگیزاننده اولیه آن بوده است."

او می‌افزاید: "اکران فیلم آواتار در دسامبر 2009 لحظه‌ای تاثیرگذار در سینمای دیجیتال بود که باعث شد تکنولوژی دیجیتال به بستر محیط سینمایی مدرن بدل شود. پیش از آواتار سینمای دیجیتال تنها بخش کوچکی از بازار را تشکیل می‌داد."

کارشناسان IHS انتظار دارند در سال 2013 فیلم 35 میلی‌متری از جریان اصلی بازار  در آمریکا خارج شود. بر اساس این گزارش این جایگزینی با تکنولوژی دیجیتال در اروپا تا پایان سال 2014 انجام خواهد شد و از آن به بعد بقیه کشورها هم تحت فشار قرار خواهند گرفت که از این گرایش پیروی کنند.

کد خبر 151424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز