همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان این که مذاکرات جدیدی پیرامون نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده صورت گرفته که امیدوایم بتوانیم شاهد نوسازی این ناوگان باشیم گفت: ۱۱۰۰ دستگاه مینی بوس فرسوده در پایتخت وجود دارد که برای نوسازی آن‌ها نیازمند حمایت های دولت و همکاری سازمان محیط زیست هستیم.

به گزارش همشهری آنلاین، پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار کرد : برای نوسازی مینی‌بوس‌های شهر تهران اخیرا جلسات و مکاتباتی با مسئولان داشتیم و با توجه به افزایش قیمت خودروها از سازمان محیط زیست درخواست کردیم که اعتبارات تعیین شده برای نوسازی مینی را افزایش دهند که امیدواریم با حمایت دولت این امر محقق شود.

وی با بیان اینکه براساس توافقات انجام گرفته مقرر بود شهرداری تهران و سازمان محیط زیست هرکدام برای نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده 10 میلیون تومان کمک بلاعوض داشته باشند و 20 میلیون تومان نیز وام به دارندگان این خودروها پرداخت شود گفت: افزایش قیمت خودرو و عدم پرداخت تسهیلات از سوی دولت دهم، روند نوسازی مینی‌‌بوس‌های فرسوده را متوقف کرد اما امیدواریم با حمایت های دولت جدید این امر هرچه سریعتر محقق شود.

سنندجی خاطر نشان کرد: در مجموع هزار و 200 مینی بوس در تهران فعال است که سال گذشته 100 دستگاه از این مینی بوس ها مورد نوسازی قرار گرفتند و 1100 دستگاه مینی بوس فرسوده با عمر بیش از 20 سال باقی مانده که در انتظار نوسازی قرار دارند.

وی تاکید کرد: هر یک از مینی بوس های فرسوده چند برابر یک مینی بوس نو هوا را آلوده می‌کنند و خروج این خودروها از چرخه حمل و نقل عمومی به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که امیدواریم هرچه سریعتر شاهد تحقق این مهم باشیم.

کد خبر 236473
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز