یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۱
۰ نفر

گروه ادب و هنر: ۳ ماه از درگذشت محمود استاد محمد می‌گذرد اما در غیاب این هنرمند سالروز تولد این هنرمند در تالارهای مختلف نمایشی جشن گرفته شد.

محمود استادمحمد

 اجرای دو نمایشنامه از زنده یاد محمود استاد محمد با نام‌های «آ سید کاظم» به کارگردانی محمود رضا رحیمی و «سپنج رنج و شکنج» به کارگردانی احسان حاجی پور در فرهنگسرای نیاوران یادی از هنرمندی است که 3 مرداد امسال پس از تحمل یک دوره مبارزه با بیماری سرطان از میان ما رفت.

مراسم تولد محمود استاد محمد شامگاه چهارشنبه اول آبان ماه با حضور هنرمندان در کافه گالری فرهنگسرای نیاوران برگزار شد و هنرمندان با ذکر خاطراتی از محمود استاد محمد در پاسداشت یاد و خاطرات او کیک تولدش را برش زدند و سپس به دیدن نمایش «آ سید کاظم» در فرهنگسرای نیاوران رفتند. همچنین در 3 آبان مراسم یادبود در جاهای مختلف تئاتری تهران برگزار شد.

گروه اجرای نمایش «مخاطب خاص» در حضور تعدادی از هنرمندان و تماشاگران یاد و خاطره این نویسنده و کارگردان صاحب نام تئاتر ایران را درکافه تریای سالن اصلی تئاتر شهر زنده نگه داشتند. این نمایش به کارگردانی علی شمس که به برهه‌ای از زندگی حمید سمندریان می‌پردازد و بهانه‌ای شد تا هنرمندان از روند فعالیت هنری استاد محمد و حمید سمندریان سخن بگویند. اما در فرهنگسرای نیاوران نمایش «سپنج رنج و شکنج» از نمایشنامه‌های استاد محمد و به کارگردانی احسان حاجی‌پور با حضور خانواده استاد محمد اجرا شد. این نمایش این روزها در سالن گوشه نیاوران اجرا می‌شود.

کد خبر 236432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز