همشهری آنلاین: پژوهشگران پارک فناوری پردیس سیستم بایگانی برای دارو و فایل‌های کاغذی عرضه کردند که ضمن کنترل دما برای هر طبقه برای نگهداری داروهای مختلف، قادر به از بین بردن قارچ‌های سمی است که به تدریج بر روی کاغذ ایجاد و منجر به سرطان ریه خواهد شد.

ساخت سیستم بایگانی دارو و فلزات گرانبها

به گزارش مهر، بهمن خادمیان- از محققان این طرح با بیان این که فعالیت شرکت دانش بنیان دنیای مجازی کسب و کار در زمینه سیستم‌های نگهداری هوشمند است، گفت: در این زمینه موفق به طراحی و ساخت دو محصول دانش بنیان برای بایگانی اسناد و دارو و همچنین فلزات گرانبها شدیم.

وی عناوین این دو دستگاه را "موبایل اسمارت" و "روتو اسمارت"دانست و اظهار داشت: در موبایل اسمارت به صورت مکانیزه برای هر کدام از کمدها، موتورهایی تعبیه کردیم و برای جلوگیری از نوسات برق از UPS استفاده شد.

برای کاهش مصرف برق در این سیستم از سلول‌های خورشیدی استفاده شد. با استفاده از این سیستم می‌توان برق را به شبکه برق تزریق کرد.

وی قابلیت کنترل از راه دور را از قابلیت‌های این دستگاه ذکر کرد و یادآور شد: این دستگاه به غیر از بایگانی فایل‌های کاغذی می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود که لیفتراک از راه دور در این سیستم را باز کند، بار را خالی کند و با بیرون آمدن در آن را مجددا قفل کند.
این محقق با اشاره به عملکرد دستگاه روتو اسمارت، خاطر نشان کرد: این سیستم با الهام از پارکینگ‌های هوشمند طراحی شده است. این دستگاه در 14 طبقه طراحی شده و در هر طبقه بین 150 تا 200 کیلوگرم فایل کاغذی قرار می‌گیرد.

خادمیان کنترل دما را از قابلیت‌های این سیستم نام برد. این قابلیت کاربر را قادر می‌سازد تا در آن داروهای مختلف را نگهداری کند به این صورت که برای کنترل دما در سقف این دستگاه یک اسپیلت هوشمند قرار دادیم و با نصب دماسنج‌هایی در آن به صورت جداگانه دمای هر طبقه کنترل می‌شود و هر دارویی بر اساس دمای مناسب نگهداری در آن انبار خواهد شد.

وی همچنین به نحوه نگهداری فایل‌های کاغذی در سیستم بایگانی چرخشی (روتو اسمارت) اشاره کرد و یادآور شد: برای این منظور برد LED نصب شده است و با وارد کردن کد فایل، LEDهای نصب شده به فرد اعلام می‌کند که جای فایل در کجا است.

خادمیان ارسال پیامک را از دیگر قابلیت‌های این سیستم عنوان کرد و اظهار داشت: در صورتی که هر اتفاقی اعم از سرقت، باز و بسته شدن در و یا ایجاد ایرادات فنی در هر بخشی از آن، پیامکی به کاربر و شرکت ارسال می‌شود و در صورت تمایل کاربر شرکت برای رفع ایرادات اقدام خواهد کرد.

محقق سیستم بایگانی چرخشی از قابلیت کنترل نور و دما فایل‌های کاغذی خبر داد. در جاهایی که فایل‌های کاغذی ذخیره می‌شود قارچ سمی بر روی کاغذها ایجاد خواهد شد که در فضا پخش و در طولانی مدت موجب سرطان ریه می‌شود که برای رفع این مشکل ما به صورت رایگان سالی یک بار سیستم قارچ‌کش طراحی شده را فعال می‌کنیم تا دستگاه به صورت اتوماتیک اقدام به از بین بردن قارچ‌های سمی و باکتری‌ها خواهد کرد.

کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه دارنده دانش فنی این نوع سیستم‌ها هستند.

علاوه بر آن که استفاده از سیستم طراحی شده بسیار آسان است، لایه‌های امنیتی نیز برای آن پیش‌بینی شده است و با ذخیره‌سازی اطلاعات مدیران قادر خواهند بود تا از هر نوع تغییرات و اضافه و کم شدن فایل‌ها در سیستم بایگانی مطلع شوند.

کد خبر 236332
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز