مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت متخصص در اتوماسیون خانگی دستگاه تشخیص دود را طراحی و ساخته است که در صورت مشاهده دود ناشی از احتراق در منزل، مورد را از طریق پیامک به کاربر خود گزارش می‌کند.

ساخت دستگاه تشخیص دود که آتش‌سوزی را پیامک می‌کند

به گزارش مهر، دستگاه‌های تشخیص دود در خانه گاهی با بوی نان که هنگام گرم شدن می‌سوزد نیز فعال می‌شوند به این معنا کاربر همواره باید یک حوله مرطوب چرخان در دست داشته باشد تا از بلند شدن صدای این دستگاه جلوگیری کند.

اما شرکت "نست لب" (Nest Lab) در کالیفرنیا آمریکا به عنوان شرکتی که روی تجهیزات اتوماسیون خانگی کار می‌کند، دستگاهی طراحی کرده که به تمام مشکلات پایان داده است.

صدای هشدار اولیه این دستگاه که "نست پروتکت" Nest Protect به معنای حفظ آشیانه نام دارد با یک دست تکان دادن خاموش می‌شود در غیر این صورت این صدا به صدای هشدار سنتی دستگاه‌های تشخیص دود تبدیل می‌شود.

از سوی دیگر این دستگاه را می‌توان به تلفن‌های هوشمند و یا تبلت‌ها متصل کرد تا هنگامی که کاربر در خانه حضور ندارد و دود ناشی از سوختگی ایجاد می‌شود به کاربر پیامک ارسال کرده و دود در خانه را گزارش کند. اگر کاربر دستگاه‌های مختلفی در اتاق‌های مختلف نصب کرده باشد دستگاه می‌تواند به طور خاص در پیامک خود به کاربر بگوید که دود در کدام اتاق شناسایی شده است.

از سوی دیگر این دستگاه طوری طراحی شده که می‌تواند خطرات ناشی از احتراق مونوکسید کربن را به طور خاص گزارش کند.

تونی فادل بنیانگذار شرکت نست لب و مدیر عامل این شرکت گفت: همه ما خاموش شدن دستگاه‌های تشخیص دود هنگام آشپزی و یا جستجوی شبانه برای یافتن منبع صدای بی‌وقفه تمام شدن باطری را تجربه کرده‌ایم. هرگاه صدای این دستگاه به صورت بی‌دلیل بلند می‌شود دیگر به آن اعتماد نداریم و باطری را برای خاموش کردن آن بیرون آورده و خودمان را در معرض خطر قرار می‌دهیم.

مت راجر معاون بخش مهندسی این شرکت اعتقاد دارد که تجهیزاتی که برای امنیت ساخته شده نباید آزاردهنده باشند. ما می‌خواستیم احساس تنفر مردم نسبت به این دستگاه‌ها را تغییر دهیم و امنیت را در خانه‌ها حاکم کنیم.

این دستگاه دارای وای فای داخلی و یک فناوری بی‌سیم دیگر است که در صورت از کار افتادن زودتر فعال می‌شود.

از سوی دیگر یک باطری پشتیبان در صورت قطع شدن منبع انرژی در آن تعبیه شده است.

اپلیکیشن این دستگاه تشخیص دود برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS در دسترس قرار گرفته و قرار است از ماه نوامبر با قیمت 174 دلار به فروش برسد. این دستگاه در دو نوع 230 ولت و دستگاه باطری عرضه خواهد شد.

دود

کد خبر 234644
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز