سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۷:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود احمدی نژاد سه‌شنبه پانزدهم خرداد در نشست خبری با حضور 80 خبرنگار از 18 کشور شرکت کرد و به سوالات آنان پاسخ گفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس جمهور درباره اظهار نظر لاریجانی درباره لبنان افزود: از صحبت‌های آقای لاریجانی برداشت غیرواقعی شده است.

وی تصریح کرد حوادث امروز لبنان مطمئنا به ضرر وحدت این کشور و ملت‌های منطقه است و همه کشورها به ویژه مردم لبنان باید هوشیار و مراقب فتنه های جدید دشمنان باشند.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه دوران چپاولگری و سلطه‌طلبی استعمارگران در منطقه خاورمیانه پایان یافته است، گفت : ملت‌های هوشیار و آگاه منطقه خاورمیانه شرایط سختی را برای چپاولگران استعمارگر به وجود آورده‌اند.

خبرنگاری از رییس جمهور درباره کنترل فتنه‌های آمریکایی در عراق و همچنین گفتگوی ایران و آمریکا و تاثیر آن بر جهان اسلام پرسید رییس جمهور در پاسخ گفت: معتقدیم سلطه‌گرانی که از 100 سال پیش وارد این منطقه شده و نفوذ کرده‌اند سعی می‌کنند در سیاست‌های منطقه به نفع خود دخالت کنند حال آنکه که دوران این‌گونه دخالت‌ها پایان یافته است.

احمدی‌نژاد افزود: ملت‌های منطقه بیدار شده اند و این وضع شرایط را برای مستکبران بسیار سخت کرده است.

وی خاطر نشان کرد: ممکن است آنها تلاش کنند با جنگ روانی برای حفظ منافع خود در منطقه خاورمیانه کاری انجام دهند اما آگاهی و بیداری مردم منطقه، مانع از اقدامات آنان خواهد شد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه چارچوب گفتگوی ایران و آمریکا درباره امنیت عراق بوده و هدف تامین منافع مردم منطقه است، گفت: مطمئنا حرکت ایران در چارچوب مشخص و به نفع ملت های مسلمان منطقه تمام خواهد شد و هیچ امتیازی به چپاولگران داده نخواهد شد.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه هیچ حق و منافع نامشروعی برای قدرت‌ها قائل نیستیم گفت: این سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران است و این سیاست را با قدرت و قاطعیت تا آخر ادامه خواهیم داد.

رییس جمهور همچنین گفت: توسعه روابط با کشورهای منطقه، سیاست قطعی دیگر ایران است و در این چارچوب نیز روابط برادرانه ای با کشورهای منطقه خاورمیانه داریم.

کد خبر 23622

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز