همشهری آنلاین: محققان می‌گویند تکنولوژی‌های مدرن باعث شده تا کارگران و کارمندان عصر حاضر نسبت به دهه ۷۰ پنج برابر کارامد‌تر و البته خسته‌تر باشند.

کارمند

براساس گزارش رجیستر، در مقاله‌ای جدید با عنوان گزارش بازدهی فردی که توسط محققان مرکز مطالعات تجاری و اقتصادی انجام گرفته،‌محققان اعلام کرده‌اند از سال 1972 تا 2012 میزان بازدهی نیروی کار مرتبط با ICT درحدود 480 برابر و میزان بازدهی نیروی کار 84 درصد افزایش پیدا کرده‌است.

براساس این گزارش میزان بازدهی تکنولوژی محور به لطف دسترسی به اینترنت پرسرعت از طریق موبایل و تبلت نیز با افزایش قابل توجهی مواجه شده و باعث شده تا کارمندان و کارگران به واسطه همواره در دسترس بودن، لحظه‌ای از کار خود جدا نشوند.براساس تخمین این محققان میزان بازدهی مبتنی بر تکنولوژی بین سال‌های 2012 تا 2020 سالانه 2.5 درصد افزایش خواهد داشت.

این آمار بر اساس ارزش افزوده ناخالص شرکت‌ها که محصولات و خدمات تولید شده توسط شرکت‌ها،‌کشورها و صنایع را محاسبه می‌کند به دست آمده و سپس میزان مشارکت هر کارگر در این آمار ارزیابی شد. به گفته محققان استفاده و سرمایه‌گذاری رو به رشد در زمینه تکنولوژی امکان هوشمندانه‌تر شدن روند کار کردن را فراهم آورده است و در نتیجه میزان بازدهی افزایش پیدا کرده‌است. برای مثال کارمندان امروزه می‌توانند از هر مکانی مسئولیت‌های خود را انجام دهند و همین انعطاف پذیری منجر به افزایش میزان بازدهی طی یک روز کاری خواهد شد.

براساس این گزارش جهان از دهه هفتاد تا به امروز تحولات زیادی را به چشم‌ دیده‌است که یکی از آنها افزایش میزان کارهای دفتری و اداری است. برای مثال در بریتانیا میزان مشاغل اداری از 24 درصد در سال 1972 به 43 درصد رسیده‌است.

در سال 1980 یک حافظه یک گیابایتی ارزشی برابر 120 هزار پوند پول امروزی را داشت،‌اما امروز قیمت چنین حافظه‌ای کمتر از 5 پنی است. رشد و توسعه رایانه‌ها و نرم‌افزارها و افزایش کاربرد آنها در سرتاسر جهان باعث شده تا افراد با سرعت بیشتری کار کنند.

کد خبر 236132
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز