گروه شهری: شهردار تهران با حضور در پروژه بزرگراه طبقاتی صدر از آخرین مراحل کار این پروژه عمرانی بازدید کرد و گفت: پروژه بزرگراه طبقاتی صدر روزهای آخر خود را طی می‌کند و در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

پروژه صدر

در این بازدید عیسی شریفی قائم‌مقام شهردار و معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، حسینی معاون فنی و عمرانی، عبداللهی معاون خدمات شهری و جمعی از مدیران شهری، شهردار تهران را همراهی می‌کردند. شهردار تهران در حاشیه این بازدید در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم گفت: آخرین مراحل احداث بزرگراه طبقاتی شهیدصدر با تمام ظرفیت در حال انجام است و هم‌اکنون مشغول انجام کارهای ایمنی و ظریف کاری هستیم.

قالیباف به نصب دیوارهای صوتی برای رفع مزاحمت‌های احتمالی برای ساکنان کنار بزرگراه اشاره کرد و گفت: در این پروژه هر 50متر ما با یک درز مواجه هستیم که قطعات عرشه را به هم وصل کرده است که هم‌اکنون اقدامات لازم برای استاندارد شدن این درزگیرها در حال انجام است تا هم از نظر زیبایی و هم کیفیت مشکلی نداشته باشد. به گفته وی تلاش می‌شود تا وقتی مردم از روی این پل 11کیلومتری عبور می‌کنند محل اتصال این درزها را احساس نکنند و با دست‌انداز مواجه نشوند.

قالیباف بحث روشنایی بزرگراه طبقاتی صدر را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: ما باید ترافیک را به طول 15کیلومتر کنترل کنیم و این امری مهم است چرا که در این محدوده هم پل و هم تونل را داریم و باید سرعت‌ها و حرکت‌ها تنظیم باشد.به گفته شهردار تهران هم‌اکنون کار احداث این پروژه به مرحله‌ای رسیده که دیگر نیاز به سرعت‌بخشیدن به‌کار نیست و بیش از هر چیز باید دقت و سلیقه به خرج داد.
وی با اشاره به آسفالت به‌کار رفته در این پروژه خاطرنشان کرد: مطمئنا تاکنون چنین آسفالتی در کشور تولید نشده است.

بیش از 50درصد پروژه دیوار صوتی دارد

در بیش از 50درصد طول پروژه پل طبقاتی شهید صدر دیوار صوتی نصب می‌شود. سیدمازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز دیروز با اعلام این خبر گفت: برای نخستین‌بار در کشور توانستیم دیوارهای جاذبه صوت را تولید کنیم. این کار بسیار پیچیده بود. بعد از اینکه برای وارد کردن تجهیزات دیوارهای صوتی از خارج از کشور با مشکل مواجه شدیم، تصمیم گرفتیم این دیوارها در داخل کشور تولید شوند. بنابراین تولید منطبق با استاندارد‌های اروپایی این محصول در کشور آغاز شد.

معاون شهردار تهران به انتقاداتی پیرامون زمانبندی اجرای پروژه و تأخیر آن که بعضا در رسانه‌ها مطرح شده نیز پاسخ داد و گفت: در درجه نخست برای بررسی این موضوع کافی است به نقشه گوگل ارث در تاریخ‌های 5 فروردین و 5 مرداد سال‌جاری نگاهی بیندازیم و موقعیت عرشه‌های پل صدر را در این دو مقطع زمانی در نقشه با یکدیگر مقایسه کنیم و سپس مروری بر زمانبندی اعلام شده برای اجرای پروژه داشته باشیم.

حسینی ادامه داد: 2سال پیش وقتی شهرداری تهران، پروژه طبقاتی شدن بزرگراه صدر را آغاز می‌کرد، بحث تحریم‌ها به این شدت مطرح نبود و ما برای بازکردن خطوط اعتباری و فاینانس و سفارش تجهیزات اگرچه با مشکل مواجه بودیم ولی ناممکن نبود اما در خلال انجام پروژه تحریم‌ها شدت یافت و برنامه‌ریزی‌ها و زمانبندی‌ها با مشکلات جدی مواجه شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وجود تحریم‌ها ناعادلانه بود اما تنها عاملی که موجب شد پل صدر پیشرفت کند و به وضعیت کنونی آن برسد ایمان و باور همکاران بود. حسینی همچنین به ضرورت ساخت پروژه بزرگراه طبقاتی صدر و برخی مخالفت‌هایی که برای ساخت آن جریان داشت، اشاره و اظهار کرد: وضعیت ترافیکی منطقه خود گواه مناسبی برای اثبات ضرورت اجرای این پروژه به شمار می‌رود چراکه تا پیش از اجرای طرح فوق، بزرگراه صدر معمولا حدود 6 ساعت در شبانه‌روز با ترافیک بسیار سنگین مواجه بود و به حالتی مشابه یک پارکینگ بزرگ درمی‌آمد که عبور و مرور در آن با کندی زیادی همراه بود.

کد خبر 236064
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز