گروه شهری: شهرداری تهران در دور جدید مدیریتی خود به‌گونه‌ای عمل می‌کند که مردم شاهد دمیده شدن روح تازه‌ای در مجموعه مدیریت شهری باشند.

قالیباف

این سخن از سوی محمدباقر قالیباف در مراسم معارفه شهردار جدید منطقه 15اعلام شد. از نظر شهردار تهران باید شهروندانی که به شهرداری وارد می‌شوند احساس آرامش کنند نه نگرانی؛ به همین دلیل نیز باید در این دوره نسبت به گذشته توجه بیشتری به داخل سازمان شود تا با آرامش و طمانینه، قدرت حل و فصل کارها افزایش یابد.

به گفته قالیباف لازمه تحقق این مهم توجه به حوزه‌های عملکرد‌گرایی، شایسته‌سالاری، شایسته‌گرایی، خبرداری از حال یک دیگر، مبارزه با فساد و... است. وی توجه به بیرون از مجموعه شهرداری را نیز دومین نکته مهم و کلیدی در دوره جدید مدیریتی‌اش نام برد و افزود: تفاوت نظام اسلامی با دیگر نظام‌ها در این است که خروجی همه کارها اعم از ساخت پارک، مسجد، کتابخانه، نوسازی بافت فرسوده و... باید به رشد و تعالی انسان‌ها منجر شود و اگر این اتفاق نیفتد یعنی ما درست کار نکرده‌ایم.

قالیباف همچنین از لزوم توجه به موضوعات روحی، روانی، اجتماعی و فرهنگی سخن گفت و ادامه داد: مثلا اهمیت به موضوع نوسازی بافت فرسوده از آن روست که با اصلاح کردن آن می‌توانیم اقدامات فرهنگی نیز انجام دهیم. وی افزود: دوست داریم در پایان این دوره خدمت، هرکس که به تهران سفر کرد بگوید مردم تهران چقدر با اخلاق تر، متدین‌تر، مهربان‌تر، مهمان نواز‌تر شده و چقدر تنش در جامعه کاهش یافته و مردم آرامش روحی و روانی بیشتری دارند، در واقع یعنی تغییرات در حال و هوای شهروندان باشد.

قالیباف در بخش دیگری از اظهارات خود از لزوم ساخت‌وساز در جنوب شهرسخن گفت و افزود: ساخت‌وساز باید به‌گونه‌ای صورت گیرد که به تولید ثروت و جذب سرمایه‌گذار منجر شود مثل احداث بزرگراه امام علی و عبور آن از منطقه 15که اتفاق بزرگی بود یا توسعه و تکمیل بزرگراه آزادگان و ساخت بزرگ‌ترین مرکز تئاتر کشور که می‌تواند به تولید ثروت منجر شود. قالیباف با بیان اینکه اگر معتاد در شهر وجود دارد من شهردار، روحانی، معلم مدرسه، اهالی محل، خانواده فرد معتاد و خودش همگی مقصر هستیم چرا که کار برای او مهیا نشده است، افزود: شاید از نظر قانونی من شهردار سهمی در ایجاد شغل نداشته باشم اما من نیز مسئول هستم و به همین دلیل تلاش می‌کنم در بحث زنان سرپرست خانوار، خدمات آموزشی و... که می‌توان کارهایی انجام داد ، سهم خود را انجام دهیم.

توجه به حمل ونقل عمومی با محوریت مترو

دیروز قالیباف در مراسم معارفه شهردار جدید منطقه 15همچنین درباره اولویت‌های جدید مدیریت شهری گفت: توجه به حمل‌ونقل عمومی، ماموریت جدی همه شهرداران مناطق در این دوره است به همین دلیل نیز بخش جنوبی خط 3متروی تهران تا چند روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. بنابراین گزارش، خط 3مترو از جاده ساوه شروع شده و به ازگل می‌رسد، حدود 12کیلومتر از بخش جنوبی آن از محدوده نعمت آباد تا مصلای تهران یعنی تا تقاطع بزرگراه رسالت و صیاد شیرازی، ظرف چند روز آینده افتتاح خواهد شد و ادامه این خط نیز سال آینده به ازگل و نیاوران خواهد رسید.

شهردار تهران با بیان اینکه اولویت حمل‌ونقل را به جنوب تهران داده‌ایم، گفت: خط 6مترو از میدان بسیج آغاز شده و به سمت شمال غرب می‌رود و ان‌شاءالله سال آینده می‌توانیم بخشی از آن را افتتاح کنیم، همچنین خط 7مترو نیز که از نواب به میدان افسریه می‌رسد هم‌اکنون در حال عبور از مولوی است. قالیباف اظهار کرد: طرح ما به‌طور قطع این است که تلاش کنیم هر کس که از خانه‌اش بیرون آمد با طی حدود 300متر پیاده از هر طرف، به یکی از ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی برسد. بنا براین گزارش، در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه 15علی اکبر انجمنی جایگزین سیداحمد صفوی شد.

کد خبر 235597
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز