گروه شهری: مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید منطقه ۲۰تهران با حضور محمد باقر قالیباف ، شهردار تهران برگزار شد.

قالیباف در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی وی همانند 8سال گذشته تمرکز بر جنبه‌های تربیتی، فرهنگی و اجتماعی است گفت: اگر همه امکانات مادی و توسعه‌ای فراهم باشد اما منتج به اثری در رفتار اسلامی انسان‌ها نشود، ‌کار ما هیچ ارزشی ندارد. وی در این‌باره به افزایش‌ تعداد مساجد، حسینیه‌ها، مراکز ورزشی، سالن‌های تئاتر و سینما، ‌سراهای محلات و سایر زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: در همین شهر ری که منطقه‌ای محروم بوده افزایش سرانه‌های مورد اشاره ‌با گذشته قابل قیاس نیست. قالیباف با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ری قبله تهران و قلب تهران است، ‌افزود: ‌وظیفه خود را در شهر ری بسیار سنگین می‌دانیم چرا که اینجا نماد عینی فرهنگ اسلامی و ایرانی ماست و ظرفیت‌های خوبی نیز دارد.

به گفته شهردار تهران، ‌شهر ری از قطب‌های بزرگ گردشگری با رویکرد اسلامی و ایرانی است و نباید این بزرگ‌ترین مزیت به بزرگ‌ترین نقطه ضعف تبدیل شود، ‌هرچند که همه اینها به شهرداری مربوط نمی‌شود، می‌توانیم با مسائل فرهنگی و انسان محوری و با جوهره دینی و تربیتی گام‌های بزرگی در این زمینه برداریم.

قالیباف در ادامه با اشاره به غیرکارشناسی‌بودن موضوع جدایی ری از تهران گفت:‌ تلاش کردیم تا شهرداری ری از تهران جدا نشود، ‌هرچند از لحاظ مادی حتما به نفع شهر تهران بود که شهر ری از تهران جدا شود زیرا حداقل بیش از 10تا 12برابر درآمدی که از شهر ری کسب می‌کنیم برای اداره آن هزینه می‌شود. وی همچنین ضمن قدردانی از زحمات بابایی شهردار قبلی منطقه 20خواستار استفاده ازنظرات شورایاران در اداره امور شهری شد و گفت:

آقای کتانباف نیز با توجه به زحماتی که شهرداران قبلی این منطقه مانند آقایان محمدنژاد، ‌عبداللهی و بابایی کشیدند، وظیفه سنگینی بر عهده دارند هرچند که ایشان نیز در اهواز کارنامه قابل دفاع و قابل‌قبولی داشت.در این مراسم بابایی شهرداری سابق منطقه 20نیز گفت: 13‌ماه از 18‌ماه مدیریتم صرف توقف طرح جداسازی ری از تهران شد. وی افزود: در این مدت 524پروژه در 6مرحله افتتاح شد و 170پروژه نیز در دست افتتاح است. همچنین کتانباف، شهردار جدید منطقه 20 اظهار ‌امیدواری کرد بتواند تعاملات خوبی با دستگاه‌های مسئول داشته باشد.

کد خبر 234927
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز