همشهری آنلاین: از آغاز فعالیت سرای روزنامه‌نگاران ایران تاکنون حدود ۱۹۰۰ گواهی آموزشی روزنامه‌نگاری صادر شده است.

روزنامه نگار

به گزارش خبرنگار مهر، از آغاز فعالیت سرای روزنامه‌نگاران ایران در آغاز سال 90 تاکنون حدود 1900 گواهی آموزشی روزنامه‌نگاری برای علاقه‌مندان به این حوزه در استان‌های مختلف کشور، صادر شده است.

این گواهی‌ها مربوط به رشته‌هایی مانند ویراستاری، خبرنویسی، تیتر نویسی، فوتوژورنالیست، یادداشت‌نویسی، اخلاق حرفه‌ای در مطبوعات، گزارش نویسی، ایندیزاین، گرافیک در مطبوعات، سردبیری، حقوق در مطبوعات، گزارش و تیتر نویسی، نقد سوژه و مقاله نویسی است.

گواهی‌های آموزشی روزنامه‌نگاران در جریان برگزاری حدود 100 کارگاه آموزشی در شعب استانی سرای روزنامه‌نگاران ایران و برای شرکت کنندگان در آن صادر شده و به گفته مسئولان این نهاد، معتبر و قابل ارائه به مراجع مختلف است.

خبر دیگر از سرای روزنامه‌نگاران اینکه جشنواره فصلی مطبوعات در استان کردستان 12 آبان برگزار می‌شود. دو روز پیش جشنواره فصلی مطبوعات در استان خوزستان برگزار شده بود.

سرای روزنامه نگاران ایران 7 اردیبهشت ماه 90 با هدف تشویق اهالی مطبوعات به فعالیت در این حرفه و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه‌های کار روزنامه‌نگاری مانند خبر، گزارش، عکس خبری و کاریکاتور گشایش یافت و در این مدت خدمات متنوعی اعم از مشاوره‌های مطبوعاتی، حقوقی، فنی و محتوایی در این سرا به اهالی مطبوعات ارائه شده است.

برپایی نمایشگاه و کتابفروشی تخصصی رسانه، ایجاد دبیرخانه جشنواره‌های فصلی کتاب و مطبوعات، جایزه بین‌المللی صلح و عدالت، جایزه جهانی سید جمال‌الدین اسدآبادی، راه‌اندازی دفاتر مشاوره مطبوعات و صنعت تبلیغات و نیز دبیرخانه اتحادیه مطبوعات جهان اسلام از دیگر اقدامات صورت گرفته در سرای روزنامه‌نگاران ایران تاکنون بوده است.

کد خبر 235995

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز