همشهری آنلاین: محمد سلطانی‌فر گفت: روابط عمومی‌ها باید نگاه تعاملی و دوسویه را جایگزین رویکرد خطی خود با مخاطب کنند و با استفاده از نظرات مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی، مخاطب را فعال‌تر کنند.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این استاد رشته‌ی ارتباطات در نخستین کنفرانس حرفه‌یی‌گرایی در روابط عمومی که صبح امروز در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد، با بیان این‌که با وجود شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های هوشمند، محیط روابط عمومی‌ باید تغییر کند‌، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها چاره‌ای به‌جز همگامی و تطبیق با شبکه‌های اجتماعی ندارند.

سلطانی فر ادامه داد: تبلیغات و تأثیرات پایا، همواره محصول رویکرد روابط عمومی پویا در راستای حفظ و گسترش اصول و ارزش‌های اخلاقی در جامعه است و مرزهای این اصول همواره ارتباطی مستقیم با تصمیم‌گیری و عمل روابط عمومی‌ها براساس اصول استاندارد و حرفه‌یی روابط عمومی داشته است.

این استاد رشته‌ی ارتباطات بیان کرد: در عصری که بویژه حرفه‌یی‌گرایی روابط عمومی با جلب هرچه بیشتر مشارکت مخاطبان و مشتریان فعال برای سازمان و روابط عمومی گره خورده و مخاطبان و مشتریان به‌صورت پویا در حلقه‌های اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی سازمان‌ها قرار گرفته‌اند، اصول اعتمادسازی و حفظ پایدار مخاطبان بیش از هر چیز در نوع و نحوه‌ی ارتباطات متعامل روابط عمومی‌ها با این مخاطبان و مشتریان نهفته است.

او افزود: این‌که روابط عمومی با توجه به مقتضیات عصر نوین که عصر مشارکت مخاطبان است، چگونه به‌صورت حرفه‌یی در راستای اصول اخلاقی پایدار در جامعه به طراحی تبلیغات‌، اجرا و جذب بازخورد از جامعه نسبت به این تبلیغات و در نهایت، ارزیابی میزان اثرگذاری آن در جامعه بپردازد و این‌که مرزها و اصول این تبلیغات با توجه به معیارهای اخلاقی جامعه چگونه تعیین شوند‌، مهم‌ترین دغدغه‌ی سازمان‌ها و روابط عمومی‌ها است که به‌صورت حرفه‌یی به‌دنبال تأثیرات پایا در جامعه‌اند و از تأثیرات زودگذر مبتنی بر کسب سود در زمان کوتاه فاصله می‌گیرند.

نخستین کنفرانس «حرفه‌یی‌گرایی در روابط عمومی‌ها» صبح امروز در هتل المپیک تهران کار خود را آغاز کرد. در این کنفرانس اساتید برجسته و فعالان حوزه‌ی ارتباطات و روابط عمومی،‌ رسانه و تبلیغات‌ با موضوع رسانه و تبلیغات به ارائه‌ی مقاله و سخنرانی خواهند پرداخت.

کد خبر 235889
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز