همشهری آنلاین: معاون اول رئیس‌جمهور از تشکیل کمیته‌ای برای حمایت از خانواده‌ها در جریان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و گفت: دولت به دنبال آن است که براساس کار علمی سه دهک ثروتمند را شناسایی کند.

تسنیم نوشت: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز دوشنبه در حاشیه مراسم روز ملی صادرات در جمع خبرنگاران در خصوص تصمیم دولت برای حذف جمعیت یارانه بگیر سه دهک بالای جامعه اظهار داشت: موضوع شناسایی دهک‌ها در گذشته تنها براساس یک کار مطالعاتی بوده است.

وی ا فزود:کار مطالعاتی شناسایی دهک‌ها بر این پایه است که جمعیت کشور به 10 قسمت تقسیم شده و سه دهک آن که بالاترین درآمد را دارند، جزء دهک‌های ثروتمند تلقی شده‌اند و از این رو دولت به دنبال آن است که براساس کار علمی سه دهک ثروتمند را شناسایی کند.

جهانگیری با تاکید بر این که به طور کامل دهک‌های جامعه شناسایی نشده‌اند، گفت: حذف یارانه سه دهک ثروتمند جامعه با روش جدید که روشی علمی است، انجام می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت پس از شناسایی دهک‌های مختلف جامعه مصمم است که یارانه‌های نقدی را به خانوارهای واجد شرایط پرداخت کند، گفت: بر این اساس باید گروه‌های نیازمند شناسایی و یارانه به آنها اختصاص داده شود.

جهانگیری همچنین از تشکیل کمیته‌ای برای حمایت از خانواده‌ها در جریان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و گفت: شناسایی دهک‌ها نیز بر اساس این قالب خواهد بود.

کد خبر 235853
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز