دکتر سیدمحمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در دیدار با سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از پیشرفت فیزیکی ۹۰درصدی پروژه باغ کتاب خبر داد و مقرر شد با موافقت معاون وزیر ارشاد، بررسی‌های کارشناسی جهت برگزاری نمایشگاه کتاب در این مجتمع نمایشگاهی آغاز شود.

باغ کتاب


به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، دکتر سیدمحمدهادی ایازی صبح دیروز، با حضور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سیدعباس صالحی معاون فرهنگی این وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد. ایازی در این دیدار که به‌منظور توسعه همکاری‌های مشترک فرهنگی برگزار شد، از پیشرفت 90درصدی فاز اول پروژه باغ کتاب تهران خبر داد و گفت: احداث پارکینگ طبقاتی، محوطه‌سازی‌ و ساخت دریاچه از دیگر پروژه‌های تکمیلی باغ کتاب تهران به شمار می‌رود و به‌زودی مراحل ساخت آن به اتمام خواهد رسید. وی ادامه داد: با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در این مجتمع نمایشگاهی امکان بهره‌مندی از این فرصت ایجاد می‌شود و پتانسیل جدید شهر تهران را به نحو احسن فراهم می‌کند.

معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، باغ کتاب تهران را پروژه‌ای کم نظیر در سطح خاورمیانه دانست و عنوان کرد: باغ کتاب تهران در مساحت 36هزارمترمربع احداث و مقرر شده است که قسمت فوقانی پارکینگ طبقاتی نیز به فضاهای نمایشگاهی اضافه شود. درصورت تحقق این مهم، فضای مورد نظر برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب و دیگر نمایشگاه‌های بین‌المللی تخصصی این حوزه فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: رونق بخشیدن به برگزاری نمایشگاه کتاب و بهره‌گیری مناسب از مزیت‌های نسبی این اتفاق، برای توسعه فرهنگی کلانشهر تهران در واقع تکمیل‌کننده تلاش‌های مدیریت شهری برای ثمربخشی فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است. معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن استقبال از پیشنهاد شهرداری تهران برای برگزاری نمایشگاه کتاب در باغ‌کتاب تهران گفت: تمام فعالیت مدیریت فرهنگی شهر در عرصه حمایت از تولید و نشر کتاب و احداث کتابخانه‌های محلی و منطقه‌ای را به‌طور کامل بررسی و رصد کرده‌ایم. خرسندیم که این فعالیت در تمام سطح شهر اجرا شده و ظرفیت‌های مناسبی را برای توسعه فرهنگ عمومی ایجاد کرده است. صالحی با اعلام موافقت خود با میزبانی باغ کتاب تهران از بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی کشور تصریح کرد: انجام این مهم نیازمند بررسی‌های کارشناسی است که طی برگزاری جلسات مشترک بین طرفین و بیان توانمندی‌ها و کاستی‌های موجود نهایی خواهد شد.

احداث سالن سینما و نگارخانه در 374محله شهر تهران

ایازی در ادامه برنامه دیدار خود با مدیران ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری این وزارتخانه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در تشریح فعالیت‌های مدیریت فرهنگی شهر در حوزه توسعه فضاهای فرهنگی، تفریحی و سینمایی، از احداث سالن سینما و نگارخانه در 374محله پایتخت خبر داد وگفت: طبق برنامه پنج‌ساله شهرداری تهران، ساخت آمفی‌تئاتر تابستانه، سالن سینما، نگارخانه و سالن‌های فرهنگی و ورزشی ویژه بانوان در محله‌های شهر تهران در دستورکار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سراهای محله منشأ خدمات ارزنده فرهنگی و اجتماعی به شهروندان هستند و روزانه نزدیک به هزار شهروند در هر محله از این خدمات بهره‌مند می‌شوند. براساس آخرین تصمیم‌گیری‌های انجام شده، از این پس سراهای محله با معماری خاص و مشخص در مجاورت بوستان‌ها ساخته می‌شوند.

ایازی با اشاره به ساخت پردیس‌های سینمایی در سطح شهر، به‌خصوص مناطق جنوبی پایتخت عنوان کرد: ساخت پردیس‌های سینمایی محدود به پردیس‌های موجود نظیر راگا، کیان، ملت و آزادی نخواهد بود و پردیس‌های سینمایی جدید با بیش از 5سالن احداث می‌شوند.

رئیس سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری، ساخت 374سینما در محله‌های شهر تهران را یک تحول بزرگ در توسعه فضاهای فرهنگی دانست و گفت: زمانی که شهروندان با طی کمترین زمان ممکن بتوانند به سالن‌های سینما دسترسی داشته باشند شاهد توسعه این صنعت و ارتقای فرهنگ عمومی شهروندان خواهیم بود. وی ادامه داد: شهرداری تهران در دوره اخیر مدیریت شهری توانسته جایگاه واقعی خود را پیدا کند و به سبب فعالیت‌های مثبت اجتماعی و فرهنگی الگوی خوبی برای توسعه سایر کلانشهر‌های کشور به شمار می‌رود. شهرداری از تمام ظرفیت‌های خود برای ساخت فضاهای فرهنگی در پایتخت بهره گرفته است و مجموعه وزارت ارشاد عزم جدی برای همکاری با این نهاد را دارد.

معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران پس از این دیدار، با معاون هنری و معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ملاقات و آمادگی شهرداری تهران برای انجام فعالیت‌های مشترک فرهنگی را اعلام کرد.این دیدارها با حضور رئیس سازمان زیباسازی، مدیر روابط عمومی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

کد خبر 235768

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز