همشهری آنلاین: محمد اللهیاری فومنی که در دوران دانشجویی خود به عنوان مدیرکل اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده بود، پس از حدود ۱۰۰۰ روز با حکم معاون فرهنگی ارشاد برای احمد کمالی‌نژاد به عنوان «سرپرست»، تلویحاً از این مسئولیت برکنار شد.

احمد کمالی‌نژاد، معاون اداره کتاب وزارت ارشاد در گفتگو با خبرنگار مهر، از ابلاغ حکم سرپرستی موقت به خود از جانب سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز جاری خبر داد و گفت: بنده قرار است 2 ماه به عنوان سرپرست موقت در اداره کتاب فعالیت کنم تا مدیر جدید بیاید. در واقع هدف از این کار این بوده که خللی در کارهای اداره کتاب به وجود نیاید.

وی تصریح کرد که محمد اللهیاری فومنی که در دوره محسن پرویز و زمانی که دوران تحصیلات عالی را می‌گذراند به عنوان مدیر اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد، از امروز این مسئولیت را برعهده ندارد.

کمالی‌نژاد ایجاد تغییرات در این مدت کوتاه در اداره مزبور را بعید توصیف کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم در این مدت به امر بررسی کتاب و صدور مجوزها تسریع ببخشیم.

وی که تا پیش از این در دو مقطع به عنوان معاون اداره کتاب فعالیت کرده و همچنین معاون اداره کل مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است، در مورد احتمال ارتقای این سمت بعد از مدت یادشده هم گفت: امیدوارم این مدت بیشتر از دو ماه نباشد!

همچنین بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت امور فرهنگی، سیدعباس صالحی ضمن قدردانی از زحمات و خدمات بی‌شائبه محمد اللهیاری فومنی، احمد کمالی‌نژاد را به عنوان سرپرست اداره کل کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب کرد.

در این حکم آمده است: «با نظر به سابقه، اطلاعات و تجارب حضرتعالی به عنوان «سرپرست موقت دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی» منصوب می‌شوید. امید است که با درایت و پیگیری‌تان، امور مرتبط به آن دفتر تا انتخاب مسئول، تدبیر و مدیریت مناسب صورت پذیرد.»

احمد کمالی نژاد بیش از 25 سال سابقه حضور در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد و پیش از این به عنوان معاون دفتر مجامع و تشکل های فرهنگی و معاون اداره کتاب فعالیت می کرده است.

بنابراین گزارش، در جلسه امروز صبح (نشست هم اندیشی اعضای ستاد هفته کتاب) سیدعباس صالحی بر فعالیت محمد اللهیاری به عنوان دبیر بیست و یکمین دوره هفته کتاب تاکید کرد و افزود: امیدواریم با توجه به سوابق و تجارب آقای اللهیاری در این حوزه و بهره‌گیری از ظرفیت سایر نهادها و سازمان‌های عضو، هفته کتاب را در شان جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم.

یادآور می‌شود، برخی رسانه‌ها پیش از انتخاب سیدعباس صالحی به عنوان معاون فرهنگی وزیر ارشاد، محمد اللهیاری را یکی از گزینه‌های پذیرش این مسئولیت معرفی کرده بودند.

کد خبر 235727
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز