همشهری آنلاین: رییس دیپلمات‌های اتحادیه اروپا در یک درخواست چشمگیر، از سران کشورهای این اتحادیه نجات قانون اساسی اروپایی را خواستار شد.

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، خاویر سولانا در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه «بیلد آم زونتاگ» خواستار شد: ما باید هر کاری را انجام دهیم تا قدرت مذاکره این جامعه را تضمین کنیم. بگذارید به ستاره‌های‌مان (نماد اتحادیه اروپا) پایبند باشیم.
آلمان به عنوان رییس شورای اروپا قصد دارد در پایان ریاستش در ماه ژوئن در بروکسل پیش‌نویس قانون اساسی را که روی آن کار کرده است، ارایه کند.
سولانا گفت: ما در اتحادیه اروپا زمانی که به ستاره‌های‌مان متوسل شده‌ایم، به نتیجه رسیده‌ایم. من خوش‌بین هستم که در مساله قانون اساسی یک جهش بزرگ اتفاق بیفتد.
سولانا درخواست نیکلا سارکوزی، رییس جمهور جدید فرانسه را برای «معاهده‌ای ساده‌شده» را رد کرد و گفت: نمی‌دانم که آیا باید درباره یک "معاهده ساده‌شده" صحبت کنیم یا خیر.
وی اشاره کرد که مهم‌ترین مسایل در سال 2009 رخ خواهد داد. آمریکا و روسیه در آن زمان روسای جمهور جدیدی خواهند داشت، در پکن نیز بازی‌های المپیک آغاز خواهد شد. برای همین «اتحادیه اروپا نباید جایگاه خود را از دست بدهد.»
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان قصد دارد جدول زمانی برای تصویب قانون اساسی اروپایی را به گونه‌ای ارایه دهد که این سند به موقع برای انتخابات سال 2009 اروپا اجرایی شود.
کد خبر 23565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز