همشهری آنلاین: چند تن از اندیشمندان فلسطینی در مکه مکرمه با نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی حج 92، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از همه مظلومان و مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی حمایت می‌کند، حمله‌های انتحاری و انفجارهایی که در برخی کشورهای اسلامی منجر به کشتار برادران شیعه و سنی می‌شود را حاکی از این دانست که دشمنی عاملان آنها با کل اسلام است و همه مسلمانان اعم از شیعه و اهل سنت را نشانه می‌رود.

نماینده ولی فقیه در امور حج زیارت، ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تحت عنوان "روز قدس" را زمینه‌ساز تبیین اهمیت مسئله فلسطین برای جهان اسلام دانست و تصریح کرد: دشمنان با پدید آوردن جنگ‌های طائفی و فجایع انسانی در عراق، افغانستان، سوریه و برخی دیگر کشورها، در صدد هستند تا مسئله فلسطین را به دست فراموشی بسپارند و اذهان را از مسئله فلسطین منحرف کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر با اشاره به توطئه آمریکا و انگلیس برای دامن زدن به اختلافات شیعه و اهل سنت، این توطئه‌ها را شگرد دشمن در برابر تلاش‌هایی دانست که عالمان دلسوز جهان اسلام برای وحدت و تقریب مذاهب اسلامی پیگیری می‌کنند.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه نباید بگذاریم فلسطین از اولویت جهان اسلام خارج شود، گفت: از خداوند می‌خواهیم این توانایی را بدهد که جلوی توطئه‌های فرقه‌ای را بگیریم و در تبادل‌نظر با یکدیگر به راه‌حل‌هایی دست یابیم که بتوانیم راه‌های جدیدی برای رسیدگی به اهداف پیدا کنیم.

بر طبق این گزارش، جمعی از حاضران در این دیدار، درگیری شیعه و سنی را حرام و آن را فتنه‌ای دانستند که منشا آن تحریک دشمنان اسلام است. همچنین از مواضع ایران درباره فلسطین قدردانی کرده و خواستار شدند تا نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سلام آنها را به مقام معظم رهبری برسانند.

کد خبر 235613
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز