شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

مهدیا گل محمدی: خشکی کویر و شن‌های روان چنانچه با یک روستا همنشین شود می‌تواند در مدت کوتاهی یک جاذبه‌ گردشگری خلق کند؛ جایی که دریایی مواج از شن‌های روان، همزمان روستا و دل هر بیننده‌ای را تسخیر می‌کند.

گردشگری

نمونه آن روستای مصر در 45کیلومتری شرق شهرستان جندق و در 30کیلومتری شمال شهرستان خور از توابع اصفهان است که گردشگران گاهی آن‌را به دریای شنی کویر مصر نیز می‌شناسند. از دیدنی‌های این روستا باید به دریاچه نمک‌ سلکنون، تخت‌عروس، تخت‌عباسی، نیزار مصر، چال‌سلکنون، رمل‌های ماسه‌ای و... اشاره کرد. فقط در مورد نیزار مصر باید گفت که این محدوده در 6کیلومتری شرق مصر واقع شده و بلندی برخی از نی‌های آن گاهی به 4متر می‌رسد.

منطقه امیر‌آباد در فاصله ۲‌کیلومتری روستا نیز دارای تپه‌های شنی و پوشش گیاهی غنی از درختچه‌های گز، تاق و نخل‌های زیباست. فیلم سینمایی «خیلی‌دور، خیلی نزدیک» به کارگردانی رضا میرکریمی نیز به خوبی توانسته بخشی از زیبایی‌های این منطقه را به تصویر بکشد. در مورد نام این روستا که کمتر از 100سال قدمت دارد می‌گویند در ابتدا فردی به نام یوسف آنجا را با شبانی و گله‌داری آباد کرده و اهالی آنجا را به نام مزرعه‌یوسف می‌شناخته‌اند، تا اینکه قنات‌های روستا خشک شده و پس از حفر چاه‌های عمیق اهالی روستا‌های همجوار آنجا را چاه‌دراز نامیدند. با وجود این، یوسف این نام را نمی‌پسندید و اهالی روستا از آنجا که برای او احترام قائل بودند با توجه به نام او روستا را مصر نامیدند.

کد خبر 235589
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز