گروه حوادث: مرد شیاد، طعمه‌هایش را به بهانه وصول چک به مقابل بانک می‌کشاند اما آنها را جا می‌گذاشت و فرار می‌کرد.

متهم

20بهمن سال گذشته، مأموران کلانتری بی‌سیم در جریان یک کلاهبرداری عجیب قرار گرفتند که از مغازه‌داران صورت می‌گرفت.
نخستین شاکی به مأموران گفت: ساعتی پیش مردی به بهانه خرید لباس به مغازه‌ام آمد و نزدیک به یک میلیون و 470هزار تومان لباس خرید. بعد از خرید پرسید که آیا من چک قبول می‌کنم؟ اما من هرگز از مشتری چک نمی‌گرفتم و برای همین پاسخم منفی بود. بعد از آن مرد خریدار با چرب‌زبانی مدعی شد که چک به تاریخ امروز است و از من خواست تا همراهش به بانک بروم تا بعد از وصول چک، به من پول نقد بدهد.

مالباخته افزود: من هم قبول کردم و وی لباس‌های خریداری شده را داخل ماشینش که یک دوو سی‌یلو بود، گذاشت و هر دو به سمت بانک رفتیم. وقتی به مقابل بانک رسیدیم وی به بهانه اینکه مقابل بانک جای پارک نیست از من خواست به بانک بروم و تا او جای پارک پیدا می‌کند، نوبت بگیرم.

به محض اینکه پیاده شدم، وی با سرعت زیاد فرار کرد و من فقط توانستم شماره پلاک خودرواش را به‌خاطر بسپارم.بعد از این شکایت، مأموران پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند و در نخستین اقدام به بررسی شماره پلاک خودروی متهم که از سوی شاکی اعلام شده بود، پرداختند. در ادامه مشخص شد که متهم پرونده به‌صورت قولنامه‌ای اقدام به خرید این ماشین کرده است. پس از آن فروشنده خودرو شناسایی شد و اعلام کرد که دوو سی‌یلو را به مردی به نام جعفر فروخته و آن را تیرماه به وی تحویل داده اما وی برای تعویض پلاک اقدامی انجام نداده است.

بعد از آن جعفر نیز شناسایی شد و اعلام کرد که ماشین را به شخصی به نام مجید فروخته اما در ازای دریافت پول، چند فقره چک بلامحل از او دریافت کرده است.مأموران که حدس می‌زدند مجید، کلاهبردار تحت تعقیب آنهاست جست‌وجوهایشان را ادامه دادند و بعد از مدتی دوو سی‌یلو را شناسایی و توقیف کردند. اما راننده دستگیرشده نیز فریب مرد کلاهبردار را خورده و خودرو را با مدارک جعلی از او خریداری کرده بود.

دریافت دسته‌چک با هویت جعلی

کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات خود به بانکی که در آن متهم اقدام به افتتاح حساب و دریافت دسته‌چک کرده بود، رفتند و با بررسی اسناد و مدارک شناسایی صاحب حساب دریافتند که وی با هویت جعلی و با استفاده از مدارک شناسایی مسروقه اقدام به افتتاح حساب و دریافت دسته‌چک کرده است.

همچنین در ادامه تحقیقات تعدادی مالباخته دیگر شناسایی شدند که با همین شگرد هدف کلاهبرداری مرد شیاد قرار گرفته بودند. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد کلاهبردار با چک‌های بلامحل اقدام به خرید از مغازه‌های مختلف می‌کرده و چنانچه طعمه‌هایش حاضر به دریافت چک نمی‌شدند، به بهانه وصول چک آنها را به مقابل بانک می‌برد و در آنجا رهایشان می‌کرد و متواری می‌شد.

سرهنگ محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به فراری‌بودن متهم، ‌قاضی دستور انتشار تصویر وی را صادر کرده است به همین‌خاطر از کسانی که موفق به شناسایی هویت، مخفیگاه یا محل‌های تردد این کلاهبردار تحت تعقیب شدند، درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 21868240در اختیار کارآگاهان قرار دهند. همچنین افرادی که در دام این مرد شیاد گرفتار شدند می‌توانند برای طرح شکایت به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 235573
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز