بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، از پنج‌شنبه، ۲۵ مهرماه در همدان کار خود را شروع کرده و تا سه‌شنبه برپاست.

همدان میزبان ۴۳ گروه نمایشی

«شهرام کرمی»، دبیر این جشنواره، نویسنده و کارگردان تئاتر است که هم برای بزرگ‌سالان و هم برای کودکان و نوجوانان نمایش‌نامه می‌نویسد. با شروع جشنواره‌ی تئاتر کودک و نوجوان، از شهرام کرمی درباره‌ی نحوه‌ی برگزاری جشنواره‌ی امسال و بخش‌های مختلف آن می‌پرسیم.

کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار هفته‌نامه‌ی دوچرخه، توضیح می‌دهد که جشنواره‌ی امسال هشت بخش دارد و می‌گوید: «بخش نمایش کودک، نمایش نوجوان، نمایش خیابانی، نمایش‌های ویژه‌ی همدان، مسابقه‌ی نمایش‌نامه‌نویسی، کارگاه‌های آموزشی، سخنرانی و بخش ویژه‌ی نمایش خردسال، هشت‌ بخش جشنواره‌ی امسال هستند که نمایش خردسال، برای اولین‌بار به این جشنواره اضافه شده ‌است.»

او می‌افزاید: «این جشنواره با حضور 43 گروه نمایشی برگزار می‌شود که 9 گروه آن‌ها از کشورهای آلمان، اسپانیا، ایتالیا، پرتغال، رومانی، عراق، لهستان و مالزی به همدان آمده‌اند.»

کرمی، اجرای عمومی نمایش‌ها را، شرط اصلی انتخاب نمایش‌ها برای شرکت در جشنواره عنوان می‌کند و می‌گوید: «جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، بعد از جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، پرسابقه‌ترین جشنواره‌ی تئاتر کشور است و از تداوم در برگزاری آن بسیار خوشحالیم.»

کد خبر 235553
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز