همشهری آنلاین: نماز عید سعید قربان امروز در صفوفی به هم پیوسته در سراسر کشور باشکوه هر چه تمام‌تر اقامه شد.

گزارش خبرنگاران واحد مرکزی خبر از سراسرکشور حاکیست نمازگزاران خداجو و مومن در روز عید قربان ، عید پیروزی وظیفه و شکوفایی روح ایثار و بندگی به درگاه معبود بی همتا در شهرها و روستاهای کشورمان به یاد آزمایش الهی از ابراهیم خلیل الله(ع) و اطاعت محض او از فرمان خداوندی در میعادگاه های نماز حضور یافتند و جلوه هایی از اطاعت و بندگی را به نمایش گذاشتند.

صف‌های بهم فشرده نماز در میعادگاه های نماز مملو از حضور باشکوه مرد و زن، پیر و جوان و حتی کودکان و نوجوانان بود که برای اقرار بندگی خود بار دیگر شانه به شانه هم در برابر معبودشان‌، به نماز ایستادند.

نمازگزاران در این روز با توسل به عظمت و بزرگی و بخشندگی خداوند ، انجام کارهای نیک و متصَف شدن به صفات پسندیده و دوری از گناهان را از درگاه احدیت مسئلت کردند.

مومنان همچنین با زمزمه دعاهای مخصوص این روز و با ذکر ِ بزرگی و وحدانیت خداوند به شکرانه پیروی از فرامین الهی و هدایت به دین محمد و ولایت ِ آن حضرت ، دعای اَللهُ اَکْبَرُ، و للهِِ الْحَمْدُ، اَللهُ اَکْبَرُ عَلى ما هَدانا سر دادند.

بر اساس گزارش هایی که تاکنون به دست ما رسیده است ، خطیبان نماز عید قربان ، این عید را عید بندگی و خلوص بندگان در مقابل حق تعالی دانستند و بر لزوم بهره گرفتن مسلمانان از این فرصت برای پرهیز از گناهان و ابراز بندگی تاکید کردند.

خطیبان نماز همچنین با اشاره به آغاز دهه ولایت و امامت نقش امامت را در تحکیم مبانی دینی مهم توصیف کردند و گفتند: راه اولیای الهی راه پیوند و رسیدن به پروردگار است.

در بخش دیگری از سخنان خطیبان نماز عید قربان با تاکید بر پیروی از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، از مردم ایران اسلامی خواستند که شکرگزار این نعمت الهی باشند.

همچنین امروز نماز عید سعید قربان با شکوه هر چه تمام تر با حضور مومنان خداجو و زائران و مجاوران حرم های مطهر حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) ، حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی (ع) اقامه شد.

کد خبر 235236
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز