همشهری آنلاین: کارلوس کی روش می‌گوید نمایشی که ایران برابر تایلند ارائه کرد یک "بیدارباش" به فوتبال ایران بود.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی 2 بر یک شاگردانش برابر تایلند در مقدماتی جام ملت‌های آسیا در حالی که یک کوله پشتی در پشتش داشت در نشست خبری حاضر شد و اظهار کرد: سعی می‌کنم صحبت‌هایم کوتاه باشد. در درجه‌ی اول بعد از چهار ماه که هیچ بازی‌ای انجام نداده بودیم طبیعی بود که بازی هماهنگی از تیم ملی شاهد نباشیم. در ابتدای بازی کمی با عجله کار می‌کردیم و می‌خواستیم کار را تمام کنیم اما هرچه بیشتر از زمان بازی گذشت بهتر کار کردیم و در پایان نتیجه‌ی خوبی گرفتیم.

وی ادامه داد: مطمئنا امشب بازی فوق‌العاده‌ای نداشتیم ولی نتیجه‌ای که به دست آمد به خوبی نمی‌توانست بیانگر آن‌چه در زمین انجام دادیم باشد. یکی، دو فرصت بسیار خوب را از دست دادیم و حداقل می‌توانستیم دو گل دیگر بزنیم. هم‌چنین گل تایلند کاملا روی یک اتفاق به ثمر رسید.

سرمربی تیم ایران گفت: هیچ شکی نداریم که باید سخت‌تر کار کنیم. اتفاقی که امشب افتاد یک بیدارباش برای فوتبال ایران بود. هیچ تیم فوتبالی در جهان وجود ندارد که بتواند پس از چهار ماه بدون بازی طی کردن به بقای خود ادامه دهد.

کی‌روش در ادامه گفت: در حال حاضر 7 امتیاز داریم و صدرنشین گروه هستیم اما پیغامی که باید به همه برسانیم این است که هیچ فرصتی نداریم که تصمیم‌های لازم را برای آماده‌سازی برای جام جهانی بگیریم.

در ادامه خبرنگاری گفت به نظر می‌رسد تیم ملی بازی با تایلند را یک بازی تدارکاتی در نظر گفته بود و جدی بازی نمی‌کرد. کی‌روش پاسخ داد: در درجه اول باید بدانید که در بازی‌های بین‌المللی بازی دوستانه‌ای وجود ندارد. هرگاه که شما بازی می‌کنید اعتبار و نام کشورتان است که بازی می‌کند. بنابراین نمی‌توانید بازی را جدی نگیرید. به‌ویژه این‌که امشب سعی کردیم بازی بی‌خطری انجام دهیم که بازی را با برد پشت سر بگذاریم که به هدفمان رسیدیم اما تعداد پاس‌های اشتباهمان زیاد بود و هرگاه فرصتی به دست بیاوریم سعی می‌کردیم سریع‌تر به سمت دروازه‌ی حریف حرکت کنیم.

وی ادامه داد: وقتی این اتفاق می‌افتد باید سعی کنید که بازی را کنترل کنید. ما هم تلاش کردیم که ضدحمله‌های حریف را کنترل کنیم.

کی‌روش درباره‌ی علت استفاده نکردن از دانیل داوری در این بازی گفت: وارد این مسائل نمی‌شوم که مثلا آیا بهتر نبود به بازیکن خاصی شانس بازی می‌دادم یا نه. این کار را نمی‌شود در چنین بازی‌هایی انجام داد. می‌توانیم این کار را در ماه آگوست انجام دهیم.بازی بعدی‌مان در ماه نوامبر خواهد بود و مطمئنم که این اتفاق می‌تواند در آن بازی بیفتد.

خبرنگاری در ادامه از کی‌روش درباره دلیل عدم استقبال زیاد تماشاگران از بازی پرسید که سرمربی تیم ملی پاسخ داد: این سوال را باید از هواداران بپرسید. فکر می‌کنم ولی AFC این بازی را قبل از تعطیلی چند روزه برگزار می‌کند باید آن را در سواحل دریای خزر برگزار کنیم!

در ادامه خبرنگاری از سرمربی تیم ملی درباره‌ی نحوه تشویق تماشاگران پرسید و گفت آیا برنامه‌ای برای این وجود دارد که ارتباطی بین تماشاگران و بازیکنان صورت بگیرد و تشویق‌ها شکل بهتری پیدا کنند؟ وی پاسخ داد: در درجه‌ی اول باید بگویم که زیاد اهمیت نمی‌دهم و جزو دغدغه‌های من نیست که اصالت یک بازیکن از کدام شهر است. من بازیکنان را در زمین فوتبال ارزیابی می‌کنم، بدون توجه به این‌که بازیکنان از کجا می‌آیند و کجا بازی می‌کنند؛ چه آنها که در خارج از کشور بازی می‌کنند و چه آنها که در شیراز، اصفهان و تبریز هستند. باید بدانید که بدون انجام کار تیمی نمی‌توانیم فضای خوبی در تیم ملی داشته باشیم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ادامه داد: در 45 دقیقه اول بازی به نظر می‌رسید که بازیکنان یکدیگر را نمی‌شناسند. من بین دو نیمه سعی می‌کردم آنها را با هم آشنا کنم و کاری می‌کردم که کارت ویزیتشان را به هم بدهند! ولی این دقیقا همان مطلبی است که از پیش از فروردین به آن اشاره کردم. باید برنامه‌ی آماده‌سازی جام جهانی‌مان را زودتر آماده کنیم.

کی‌روش افزود: کاری که بعد از بازگشت از برزیل انجام خواهم داد و دوست دارم آن را خودم انجام دهم این است که با دایی و قلعه‌نویی صحبت کنم؛ چون اگر آنها دوست داشته باشند به ما کمک کنند می‌توانیم با همکاری بیشتر به این هدف برسیم.

سرمربی تیم ملی در ادامه گفت: هیچ شکی نداریم که بازیکنان با هدف پیروزی بازی می‌کنند و انگیزه و اشتیاق لازم را برای بازی دارند ولی ما همان‌طور نیاز داریم که بازی را با مغزمان مدیریت کنیم. بنابراین باید با برنامه جلو برویم. برای مثال اگر یک حرکت اشتباه بود به این دلیل بود که بازیکنان نمی‌دانستند اگر آن حرکت را انجام دهند بازیکنی از آنها پشتیبانی خواهد کرد یا نه. در نتیجه سه عامل و دستاورد مهم در این بازی به دست آمد. تیم ملی توانست سه امتیاز این بازی را بگیرد و حرکت رو به جلودر مقدماتی جام ملت‌های آسیا داشته باشد. در درجه‌ی دوم با توجه به تساوی لبنان در بازی دیگر، ما توانستیم حرکت رو به جلو داشته باشیم و مسابقات جام جهانی یک جشن و پایکوبی بزرگ نخواهد بود که بازیکنان در آن خوش‌گذارانی کنند. آن مسابقات بسیار بسیار سخت خواهد بود و درس سومی که امشب گرفتیم این است که باید برنامه‌ی آماده‌سازی جام جهانی‌مان را هرچه زودتر طراحی کنیم.

کی‌روش ادامه داد: شخصا عمل خواهم کرد و رضایت مربیان را خواهم گرفت. امیدوارم مربیان ایرانی این مساله را درک کنند که رعایت کردن این مساله به نفع فوتبال ایران است.

کد خبر 235201
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز