همشهری‌آنلاین: دماسنج بازار سرمایه که از ابتدای هفته حرکت صعودی خود را آغاز کرده بود ۲۳ مهر ماه در آخرین روز معاملاتی هفته وارد کانال ۷۲ هزار واحدی شد.

ایسنا نوشت: دماسنج بازار سرمایه که از ابتدای هفته حرکت خود را با ورود به کانال 69 هزار واحدی آغاز کرده بود، امروز در چهارمین رکورد شکنی خود وارد کانال 72 هزار واحدی شد.

به این ترتیب به دنبال انتشار گزارش مثبت شرکت‌ها و نیز خوش‌بینی به آینده مذاکرات ژنو که قرار است امروز و فردا برگزار شود، موجب شد تا بورس تهران به حرکت صعودی خود شدت داده و با افزایش تقاضا و رشد قیمت همراه شود.

بر این اساس با رشد تقاضا در بورس تهران دماسنج بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی هفته موفق شد تا بیش از هزار واحد رشد کرده و علاوه بر فتح قله ی 72 هزار واحدی از نیمه این کانال نیز عبور کند.

با این اتفاق دماسنج بازار سرمایه در نیمه معاملات امروز 1.5 درصد رشد کرد و بورس تهران بازدهی بی‌سابقه 86 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد.

در حالی فضای امروز بازار مثبت است که تا نیمه معاملات امروز شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس، فولاد، پالایشگاه اصفهان، تاپیکو، چادرملو، پالایش نفت تبریز و توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر را در رشد 1116 واحدی شاخص گذاشتند.

با رشد قیمت سهام شرکت‌ها و افزایش شاخص، ارزش بورس تهران نیز رشد کرد و به بالاترین سطح خود یعنی 354 هزار میلیارد تومان رسید.

کد خبر 235138
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز