گروه بورس: میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس در پایان هفته گذشته به ۹۱.۳ درصد رسید.

بورس

به گزارش همشهری، هفته گذشته شاخص‌های بورس تهران به اوج رسیدند و باز هم رکورد‌های جدیدی در بورس به ثبت رسید. به‌نظر می‌رسد هفته جاری با توجه به برگزاری نشست 1+5 و موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات وزیر امورخارجه در ژنو باز هم شاخص‌های بورس رشد کنند. اما برخی کارشناسان بر این باورند که بورس تهران در مرز حباب قرار دارد و درصورت ادامه روند صعودی شاخص‌های بورس در روز‌های آینده احتمال تشکیل حباب در بورس وجود دارد.

اما سهامداران بورس تهران که هفته گذشته 2300میلیارد تومان سهام خریده‌اند امیدوارند شاخص‌های بورس تهران در هفته جاری هم روی موج مذاکرات ژنو همچنان رشد کند.آخرین اطلاعات نشان می‌دهد، میانگین نسبت قیمت به درآمد بورس تهران در محدوده 7مرتبه است؛ این به‌معنای آن است که قیمت سهام شرکت‌های بورس در حال افزایش است.به اعتقاد کارشناسان نسبت قیمت به درآمد مناسب برای بورس تهران بین 4.5 تا 6.5 مرتبه است.

تازه‌ترین اطلاعات همچنین نشان می‌دهد به‌دلیل رشد قیمت سهام شرکت‌های بورس در هفته گذشته میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس به 91.3درصد رسیده است.هفته گذشته شاخص کل بورس تهران 4هزارو305 واحد رشد کرد و برای نخستین‌بار به 72هزارو766 واحد رسید. این به معنای آن است که فقط در هفته گذشته سهامداران6.3 درصد سود کرده‌اند.

این اطلاعات همچنین نشان می‌دهد که سهامداران بورس تهران از ابتدای امسال تاکنون 54هزارو240میلیارد تومان معادل 18میلیارد دلار سهام در بورس خریده‌اند. این بالاترین میزان معاملات در تاریخ 46ساله بورس محسوب می‌شود.هفته گذشته همچنین در یک رکورد بی‌سابقه تعداد خریداران بورس از مرز 2.5 میلیون نفر عبور کرد و در مجموع به 2میلیون‌و584هزار نفر رسید. این سرمایه‌گذاران از ابتدای سال تاکنون 7میلیون‌و543هزار معامله در بورس انجام داده‌اند.

کد خبر 235415
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز